یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بنغازی

بنغازی

خبرگزاری مهر

کتاب «روزنه‌ای به اتاق‌های دربسته؛ پژوهشی بی‌پرده درباره رابطه خبرنگار و دیپلمات با اتکا به مذاکرات وین» نوشته کتایون لامع‌زاده توسط نشر ثالث منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

قذافی اگر در پی تسری موج بهار عربی از مصر و تونس به لیبی دست به سرکوب مردم خود نمی‌زد و اگر اشتباه حسنی مبارک در تلاش برای انتقال قدرت به فرزند خود در نظامی به ظاهر غیر سلطنتی را تکرار نمی‌کرد، شاید به این سرنوشت دچار نمی‌شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

برخی فعالان اصلاح‌طلب اصرار دارند که قرار است به بهانه مشکلات اقتصادی، شاهد اعتراض خیابانی در دولت سیزدهم باشیم. این "اصرارهای القاگر" در صورت سکوت خواص می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

بازیکن سابق استقلال و تیم ملی عراق با یک تیم لیبیایی قرارداد امضا کرد.

خبرگزاری ایسنا

شبکه پرس تی وی با ساخت برنامه «سینما سیاست» به مسائل پشت پرده و حقیقت‌های پنهان در صنعت فیلم‌سازی دنیا و به ویژه هالیوود می‌پردازد.

خبرگزاری مهر

کتاب «رومل» نوشته لویی سورل نویسنده فرانسوی، حاوی ستایش‌های زیادی از زندگی و کارنامه مارشال اروین رومل آلمانی است که در جنگ جهانی دوم شکستهای سنگینی را در فرانسه و آفریقا به متفقین تحمیل کرد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

ستاره‌ها و باشگاه‌های فوتبال جهان در روزهای اخیر به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دوم اردیبهشت برای حمایت از فعالیت‌های زیست محیطی و حفظ جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، روز زمین نام‌گذاری شده است، به این مناسبت کتاب‌هایی از این تنها خانه بشر بخوانیم.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه با تاکید بر اینکه گزینه‌ای جز به کنترل درآوردن سرتاسر خاک لیبی نداریم، تهدید کرد در صورت حمله نظامی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، از توافق آتش‌بس خارج می‌شویم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تنش بین ترکیه و آلمان بر سر یک کشتی باری عازم سواحل لیبی، با انتشار گزارشی محرمانه از سوی اتحادیه اروپا در خصوص فعالیت‌های این کشتی متعلق به ترکیه ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ارتش آلمان از خودداری ترکیه در دادن اجازه به نظامیان این کشور برای بازرسی یک کشتی مشکوک متعلق به ترکیه در سواحل لیبی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شاید کناره‌گیری وزیر دفاع آمریکا عافیت‌طلبانه به نظر بیاید؛ آنهم در زمانی که مطمئن شده رئیس جمهورش تا ساعاتی دیگر باید به فکر بستن چمدان‌ها و مشایعت به خارج کاخ سفید باشد؛ اما اگر قرار باشد ترامپ را ژنرال‌های ارتش به بیرون کاخ قدرت هدایت کنند، مارک اسپر ترجیح می‌دهد آن افسر نباشد؛ سرکوب مردم معترض به دستور ترامپ را هم معقول نمی‌بیند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دفتر ریاست جمهوری آفریقای مرکزی اخراج 6 دیپلمات لیبیایی از آن کشور را تایید و علت آن را تردید در مورد صدور روادید آنها اعلام کرد. به اذعان رسانه های فرانسوی، صحنه نزاع میان روسیه و ترکیه در خصوص بحران لیبی تا آفریقای مرکزی نیز گسترش می‌یابد.