یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بنغازی

بنغازی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سردبیر روزنامه «رای الیوم» تحلیل کرد که تحولات اخیر در لیبی حکایت از آن دارد که طرفهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی درگیر در بحران این کشور، در حال آماده کردن خود برای یک نبرد سرنوشت‌ساز هستند.

خبرگزاری مهر

وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه اعلام کرد که کشورش خواستار بازگشت تولید نفت محافظت‌شده در لیبی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - لیبی که از سال 2011 و به دنبال سرنگونی حکومت معمر قذافی حاکم پیشین این کشور همواره جولانگاه غربی‌ها بر سر کسب منافع بیشتر بوده، مدتی است به کانون تنش و مشاجره میان پاریس و آنکارا به عنوان دو عضو پر اختلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر

سالها زمان لازم است تا تاثیر اتفاقات دهه 90 بر فرهنگ عمومی جامعه ایران عیان شود. مدیریت فرهنگی کارنامه روشنی ندارد و یکی از تلخ‌ترین رویدادهای این دهه آن چیزی است که بر سر فرهنگ رفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز؛ همزمان با قوت گرفتن احتمال انتخاب «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید به عنوان گزینه معاونت ریاست جمهوری «جو بایدن»، دونالد ترامپ توئیتی علیه وی بازنشر کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دونالد ترامپ پیامی توییتری علیه سوزان رایس را بازنشر داده که در آن این عضو ارشد دولت سابق آمریکا به «دروغگویی» درباره حمله سال 2012 به کنسولگری واشنگتن در بنغازی لیبی متهم شده است. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتری خود پیامی از یک صفحه توییتری را بازنشر داد که در آن نوشته شده است: «سوزان رایس کاملا از روی اطلاع به آمریکا درباره...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مترجم کتاب «حرمسرای قذافی» گفت: محتوای این کتاب خاطره‌نگاری و ساخته ذهن نیست و کاملا راستی‌آزمایی شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نمایندگی پشتیبانی سازمان ملل در لیبی خبر از کشف دستکم هشت گور دسته‌جمعی در مناطق آزاد شده به دست دولت طرابلس داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه و «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا دوشنبه شب درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه از جمله بحران لیبی تلفنی گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - اسماعیل قیصی‌زاده نویسنده بوشهری در یاداشتی از احسان عبدی پور به عنوان لژیونر فرهنگی پرداخته و از وی و نحوه اجرایش تمجید و تکریم می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کشورش از اوضاع لیبی نگران است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد به جای درگیری مذاکره کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گزارش محرمانه سازمان ملل حاکی است که چند کشور غربی در حال پیش بردن طرحی مخفیانه در لیبی برای حمایت از خلیفه حفتر در مقابل ترکیه در پوشش یک کار علمی بوده‌اند.