یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بنغازی

بنغازی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - امضای توافقنامه آتش‌بس دائمی بین دولتهای شرق و غرب لیبی با هدف پایان دادن به جنگ داخلی 9 ساله در این کشور در حالی با استقبال جامعه بین‌الملل مواجه شده که بلافاصله پس از امضای این توافقنامه، طرفین مناقشه همدگیر را به نقض آن متهم می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «هیئت جستجو و شناسایی افراد گمشده» دولت لیبی در ادامه جستجوهای خود از کشف پنج گور جمعی دیگر در شهر «ترهونه» در جنوب «طرابلس» پایتخت این کشور خبر داد که بر این اساس تعداد گورهای جمعی کشف شده در لیبی به رقم 16 افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

بغداد - ایرنا - «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که آمریکا و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تصمیم خود برای بررسی بستن سفارتخانه‌هایشان در بغداد در صورت تداوم حملات به هیات‌های دیپلماتیک، سخن گفته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که وزیر امور خارجه آمریکا گفته که در صورت ادامه حملات راکتی سفارت این کشور در بغداد بسته خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا

پیمان معادی که اخیرا برای بازی در نقش اصلی فیلم «تست» ساخته «گوین هود» کارگردان برنده اسکار انتخاب شده، پیش از این سابقه بازی در چندین اثر سینمای بین المللی و هالیوودی را نیز در کارنامه سینمایی اش دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه شب گفت: آمریکا هرگز عادلانه و منصفانه به اشتباهاتی که در خاورمیانه و شمال آفریقا مرتکب شده است، اعتراف نخواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تازه‌ترین تجربه جهانی «پیمان معادی» از روز چهارشنبه (دوم سپتامبر / 12شهریور) در فرانسه به نمایش گذاشته می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شمار پاسخ‌های منفی به آمریکا در پی درخواست‌های غیرقانونی از جامعه جهانی در حالی روبه افزایش است که منطق برجام دستان ترامپ را خالی‌تر از همیشه کرده و نظام بین الملل هم ظرفیت پذیرش تنش تازه در پی این زیاده خواهی‌ها را ندارد حتی اگر غرولندهای دیپلماتیک کاخ سفید سعی در وارونه نمایی مفهوم تروریسم داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سناریوی اتهامی واشنگتن برای تشدید فشار بر ایران این بار با ادعای ارتباط ایران با حمله یازدهم سپتامبر 2012 به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی در حال پیاده سازی و در تکاپوی دمیدن روحی تازه به طرح های مرده ضد ایرانی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با نزدیک شدن به زمان اعلام تصمیم جو بایدن نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات 2020 برای معرفی معاون خود، احتمال گزینش کامالا هریس به عنوان معتمد و متحد قدیمی او قوت گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - فهم روسیه از ایران و درک ایران از روسیه درباره نقش و اهمیت تهران و مسکو از یکدیگر، خلق الساعه و نتیجه دریافت شهودی و آنی یا حتی مقطعی از طرف مقابل نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات 2020 متعهد شده یک زن را به عنوان معاون خود در صورت پیروزی در این دوره معرفی کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پس از آنکه سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی از آمادگی بی‌سابقه برای آغاز عملیات نظامی در شهر سرت و میادین نفتی این کشور خبر داد، سخنگوی نظامیان خلیفه حفتر با اعلام نگرانی از این مسئله تهدید کرد به کشتی‌ها و هواپیماهایی که قصد ورود به لیبی را دارند حمله خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند؛ نیروهای خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» برای مقابله با حملات هوایی جنگنده‌های دولت وفاق ملی و ترکیه سامانه ضد موشکی «اس 200» مستقر کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ارتش تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر روز پنجشنبه از استقرار سامانه دفاع موشکی در شهرهای سرت و الجفره در شرق لیبی خبر داد.