شنبه 8 اردیبهشت 1403

بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402

هر 8 دیدار لیگ برتری امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که باعث می‌شود، آخرین هفته از لیگ در سال 1402 با شرایط خاصی دنبال شود.

به گزارش ورزش سه، هفته بیست و یکم لیگ برتر امروز با برگزاری تمامی دیدارها دنبال می‌شود تا پرونده لیگ در سال 1402 بسته شود و تیم‌ها پس از استراحتی نوروزی، خودشان را برای ادامه لیگ بیست و سوم آماده کنند. حال تقابل های خاص امروز نکات بسیار زیادی دارد که می‌توان آنها در فاصله چند ساعت تا شروع بازی‌ها مرور کرد.

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران آلومینیوم در شرایطی پای به میدان این مسابقه خواهد گذاشت که پس از برد شیرینی که برابر پرسپولیس به دست آورد، سه بازی اخیر لیگ برتری خود را شکست خورده است. در سمت مقابل نساجی مازندران هفته گذشته توانست پس از مدت‌ها رنگ سه امتیاز را ببیند و شمس‌آذر را شکست دهد. ساکت الهامی سومین سرمربی فصل قائمشهری‌هاست که تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع سقوط نساجی شود و حالا در تلاش است تا دومی پیروزی متوالی خود را به دست اورد. همچین قابل توجه است که ساکت الهامی تابه حال برابر آلومینیوم اراک شکست نخورده و سه برد و سه تساوی نتیجه‌ای است که قائمشهری‌ها را به جدال امروز امیدوار می‌کند.

سپاهان - گل گهر طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از گذراندن روزهایی کابوس‌وار و تحمل 5 باخت پیاپی در لیگ برتر، هفته گذشته طلسم‌شکنی کردند و موفق شدند در اهواز بردی 4 بر 2 را برابر فولاد خوزستان جشن بگیرند تا امیدشان برای بازگشت به کورس قهرمانی زنده بماند. سپاهانی‌ها که نسب به استقلالِ صدرنشین 2 بازی کمتر انجام داده‌اند، در فاصله 9 امتیازی با صدر جدول هستند و با توجه به فاصله ایجاد شده، نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز مسابقه امشب برابر گل‌گهر دارند تا بتوانند موقعیت خود در بین 4 تیم برتر جدول را حفظ کنند و به ادامه فصل در مسیر بازگشت به کورس قهرمانی امیدوار شوند.

گل گهر هم با توجه به خط هافبک خلاقی که دارد نسبت به سایر تیم های این فصل، یک تیم متفاوت بوده که در مرکز زمین خیالش از هافبک‌هایش راحت است. آنها با کسب 3 پیروزی در 5 بازی اخیر خودشان را در جمع 5 تیم برتر لیگ نگه داشته‌اند و بازگشت هادی عقیلی بازیکن سابق سپاهان به عنوان دستیار اوزونیدیس یک اتفاق جالب در این دیدار می‌تواند باشد. همچنین رضا شکاری برای دیدار امروز یک چهره خاص است که هواداران سپاهان از او انتظارات زیادی دارد. او طی 2 هفته اخیر 2 گل برای سپاهان زده و تا به اینجای فصل تمام شوت‌های داخل چارچوبش تبدیل به گل شده است که این آمار باعث می‌شود مدافعان گل گهر در فکر مهار بازیکن سابق تیمشان باشند.

مس رفسنجان - ذوب آهن محمد ربیعی همان چهره‌ای بود که موفق شد مس رفسنجان را به لیگ برتر برساند و در لیگ های بیستم، بیست و یکم و بیست و دوم به عنوان سرمربی نارنجی پوشان روی نیمکت این تیم نشست و حال در نخستین فصل جدایی او، نماینده استان کرمان روی نیمکت با شرایط متفاوتی روبرو شد. مسی‌ها فصل را با ساکت الهامی اغاز کردند که از نظر سبک بازی با ربیعی در تضاد بود و حال پس از آن محرم نویدکیا در نیم فصل دوم کارش را با این تیم شروع کرد.

مس در شرایطی باید در آخرین بازی سال خود از ذوبی‌ها پذیرایی کند که این تیم پس از حضور محرم نویدکیا همچنان شکستی نداشته و حال امیدوار است در هفتمین دیدار از سال 1402، همچنان شکست ناپذیری خودش را حفظ کند. نویدکیا از هفته شانزدهم لیگ برتر تاکنون 2 برد و 3 تساوی در لیگ تجربه کرده و تنها استقلال، پرسپولیس و گل گهر از زمان حضور محرم در مس توانستند امتیازی بیشتر از رفسنجانی‌ها کسب کنند و همچنین استقلال تنها تیمی است که کمتر از آنها گل خورده است. پرسپولیس - پیکان پرسپولیس که با تساوی هفته گذشته برابر استقلال در دربی پایتخت نتوانست به رقیب سنتی خود در صدر برسد، امیدوار به کسب سه امتیاز از بازی با یکی دیگر از تیمهای پایتخت دارد و نگاهی هم به دیگر بازی برگزار شده در تهران خواهد داشت تا پایان خوشی در بازی آخر سال داشته باشد. پیکان با نتایج خوبی که در هفته‌های اخیر کسب کرده از منطقه خطر فاصله گرفته این تیم با 20 امتیاز از 20 بازی در رده یازدهم است و در این هفته از این رتبه بالاتر نخواهد آمد ولی با شکست امکان دارد 2 رده در جدول سقوط کند. در واقع غلامرضا عنایتی که از اواسط فصل سرمربی پیکان شده، توانسته این تیم را متحول سازد. این تیم در 6 بازی قبلی خود موفق به گلزنی شده است. پرسپولیس با اوسمار ویرا در تمام رقابت‌ها به طور متوسط 2 گل زده است. عنایتی تاکنون 4 بار با پرسپولیس دیدار داشته که هیچ‌وقت به پیروزی نرسیده و 2 تساوی و 2 شکست نصیبش شده است.

همچنین پرسپولیس در 6 هفته اخیر به 3 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست دست یافته است. پرسپولیس در 4 بازی قبلی خانگی برنده شده و تنها تیم این فصل است که در تمام دیدارهای خانگی گل زده است. پیکان در بهترین فرم فصل خود در شرایطی که برای اولین‌بار به 2 پیروزی متوالی دست یافته پا به این دیدار می‌گذارد. این تیم در 6 بازی گذشته به 3 تساوی، 2 پیروزی و یک تساوی دست یافته است. پیکان با 11 تساوی رکورددار لیگ است.

فولاد - استقلال خوزستان حالا آل نعمه قرار است کنار عبدالله ویسی بنشیند و ویسی برابر تیم سابقش قرار بگیرد تا بدین ترتیب دربی خوزستان با رودررو پورموسوی و ویسی همراه شود. قرمزپوشان اهوازی تنها 4 امتیاز تا منطقه قرمز جدول فاصله دارند و همین مسئله باعث شد تا در فاصله 10 هفته تا پایان لیگ بیست‌وسوم، مدیران باشگاه فولاد به سراغ تغییر در کادرفنی خود بروند و بعد از رایزنی‌های انجام شده، سرانجام عبدالله ویسی که در نیم‌فصل نخست سکان هدایت صنعت‌نفت آبادان را برعهده داشت، به عنوان چهارمین سرمربی فولاد خوزستان در لیگ بیست‌وسوم معرفی شد.

آبی‌های اهوازی هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و توانستند با برتری مقابل ذوب‌آهن همچنان جزو تیم‌هایی باشند که می‌خواهد برای بقا در لیگ برتر بجنگد. جالب اینکه بدانید استقلال خوزستان در تمام نیم فصل اول فقط یک برد کسب کرده بود ولی با آغاز نیم فصل دوم و در پنج هفته دو بار برنده بوده است.

ملوان - صنعت نفت تارتار حالا در جدال برابر سهراب بختیاری زاده قرار می‌گیرد و شرایط صنعت نفت به مانند دیگر تیم های خوزستانی، به گونه‌ای است که نتیجه نگرفتن در این بازی می‌تواند نیمکت این تیم را هم با تغییرات روبرو کند. آبادانی‌ها با صفر پیروزی در ورزشگاه خودی، نمایشی دور از انتظار داشته‌اند و حضور سهراب بختیاری‌زاده از ابتدای نیم‌فصل دوم هم نتوانسته شرایط را تغییر دهد. طلایی‌پوشان از جام حذفی کنار رفتند و در پنج هفته برگزار شده نیمه دوم لیگ، سه باخت و 2 تساوی را تجربه کرده‌اند.

آن‌ها آخرین برد خود را در هفته یازدهم جشن گرفتند و در 11 بازی رسمی اخیرشان بردی نداشته‌اند. همین مساله باعث شده تا جایگاه سهراب، متزلزل باشد. بختیاری‌زاده در سه مسابقه‌ای که به عنوان سرمربی برابر ملوان قرار گرفته شکست نخورده است و البته سهراب در یازده بازی لیگ برتری هنوز پیروز نشده و به عنوان سرمربی تاکنون در لیگ برتر طعم شیرین سه امتیاز را نچشیده است. همچنین نکته قابل ذکر دیگر اینکه از آخرین پیروزی نفتی‌ها برابر ملوان چیزی حدود 13 سال می‌گذرد که این موضوع هم کار شاگردان سهراب را سخت‌تر می‌کند. شمس آذر - تراکتور رحمان جعفری و سعید دقیقی دو چهره خاص این هفته هستند که غروبی دل انگیز را تجربه خواهند کرد. شمس‌آذر شروع چندان خوبی پس از آغاز نیم فصل دوم نداشته و به سه شکست و دو تساوی رسیده و فقط در یک مسابقه برنده بوده است. قزوینی‌ها در چهار دیدار اخیر خود هم فقط دو گل به ثمر رسانده‌اند و آن دو گل به تنها برد این تیم در نیم فصل دوم برمی‌گردد که با نتیجه 2 بر 1 آلومینیوم را شکست دادند و در سه دیدار دیگر گلی وارد دروازه حریف خود نکرده‌اند.

در سمت مقابل تراکتور با پاکو خمس علی‌رغم قرارگیری در رتبه سوم تحت فشار قرار دارد. تیم تحت هدایت سرمربی اسپانیایی با وجود کسب دو پیروزی در تبریز، نتوانسته در نیم فصل دوم دو بازی خارج از خانه خود را پیروز شود و از دو مسابقه بیرون تبریز برابر پرسپولیس و مس رفسنجان فقط یک امتیاز به دست آورده و باید دید در این دیدار چه خواهد کرد. سرخ‌پوشان تبریزی فصل گذشته تا پایان هفته بیستم توانسته بودند 33 امتیاز به‌دست آورند و در جایگاه پنجم جدول قرار داشتند. در فصل جاری، با وجود آنکه دیدار تراکتور برابر سپاهان اصفهان به تعویق افتاده و تا پایان هفته بیستم، تراکتوری‌ها 19 بار به میدان رفته‌اند اما آن‌ها توانسته‌اند از فصل گذشته بیشتر امتیاز کسب کنند و با کسب 35 امتیاز، بعد از استقلال و پرسپولیس، جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و در قامت مدعی کسب عنوان قهرمانی کار خود را پیش می‌برند.

استقلال - هوادار آخرین دیدار لیگ در سال 1402 قرار است میان استقلال و هوادار برگزار شود. استقلال در مجموع سال 1402، 59 امتیاز در لیگ کسب کرده و پرسپولیس با 61 امتیاز بهترین تیم لیگ بوده اما شاگردان نکونام امید دارند تا بتوانند در آخرین روز از لیگ، این آمار را بلکه تغییر دهند. یکی از جذابیت‌های این بازی تقابل مسعود شجاعی و جواد نکونام است. این دو مربی سال‌ها در اوساسونا همبازی بوده‌اند و برای اولین‌بار در نقش با هم دیدار خواهند داشت. مسعود شجاعی یک‌بار به عنوان مربی مقابل استقلال قرار گرفته که با تراکتور 3 بر صفر بازنده شده و نکونام هم هیچ‌وقت از هوادار شکست نخورده و به 2 پیروزی و 2 تساوی رسیده است.

استقلال در شرایطی پای به این مسابقه خواهد گذاشت که حتی با کسب یک تساوی هم می‌تواند صدرنشینی خود در پایان سال را قطعی کند ولی طبیعتاً جواد نکونام و شاگردانش نمی‌خواهند فاصله امتیازی خود با رقبا را از دست بدهند. هوادار هم با مسعود شجاعی شرایطش را به کلی تغییر داده تا هوادار هم از زمان ورود شجاعی، یکی از 5 تیم لیگ برتر باشد. از لحاظ آماری استقلال برتری مطلقی به همشهری خود دارد و هر پنج دیدار گذشته را با برد به اتمام رسانده تا بنفش‌های پایتخت حتی قادر به کسب یک امتیاز هم از آبی‌پوشان نبوده باشند.

بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 2
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 3
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 4
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 5
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 6
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 7
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 8
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 9
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 10
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 11
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 12
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 13
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 14
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 15
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 16
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 17
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 18
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 19
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 20
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 21
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 22
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 23
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 24
بهترین تیم سال امروز مشخص می‌شود!/ مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402 25