یک‌شنبه 15 مهر 1403

بهزیستی زنجان بیش از پنج هزار خدمت مشاوره ای را ارائه کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهزیستی زنجان بیش از پنج هزار خدمت مشاوره ای را ارائه کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از پنج هزارو 500 خدمت مشاوره ای و روان شناختی حضوری در مراکز مشاوره ارایه شد که نشان از اشاعه فرهنگ مشاوره و بهره مندی مناسب از ظرفیت های تخصصی موجود در سطح استان است و می تواند گام مهمی در ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه باشد.

محمد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روان شناختی و نیز افزایش بهره وری از ظرفیت های تخصصی و نیمه تخصصی موجود در جامعه از اهداف سازمان بهزیستی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 38 مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیردولتی در سطح استان فعال است که 17 مرکز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده، کودکان با نیازهای ویژه، تحصیلی، تربیتی، کودک و نوجوان و سلامت جنسی ارائه خدمات می کند.

این مسؤول ادامه داد: در راستای مشوق های حمایتی از قبیل کمک های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان با هدف ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای سال تاکنون 141 نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان جهت بهره مندی از تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه خروج سالانه 10 درصد از معلولین و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: تعداد 139 نفر از مددجویان بهزیستی واجد شرایط نیز تسهیلات بانکی بند "ب" تبصره 16 قانون بودجه سال جاری اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 170 میلیون تومان دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، ایجاد اشتغال، سرمایه کار بلاعوض و به کارگیری مددجویان را از مهمترین گره های زندگی جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و افزایش اعتبارات اشتغالزایی و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات در استان و حمایت های خیرین از عمده فعالیت های شاخصی است که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان انجام گرفته است.

گفتنی است، 19 درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد 24 هزارو 813 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد هفت هزارو 86 خانوار معادل 31 درصد مستمری بگیر بوده و 69 درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*