چهارشنبه 18 مهر 1403

بهزیستی زنجان کودکان کار را توانمند می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهزیستی زنجان کودکان کار را توانمند می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: این اداره کل نسبت به توانمندی 10 کودک کار اقدام کرده که تداوم این روند مشکلات این کودکان را کاهش می‌دهد.

محمد محمدی قیداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین رویکردهای مورد تایید جهت بازتوانی کودکان کار و خیابانی، رویکرد خانواده محور و مبتنی بر حمایت و توانمندسازی خانواده و تاکید بر تحصیل و آموزش کودک و بهره‌گیری از توان و مشارکت بخش غیردولتی است.

وی اضافه کرد: در این راستا مبالغی از اعتبارات درون سازمانی بهزیستی و بخشی نیز از کمک های خیرین برای تامین خانواده های کودکان کار و ایجاد زمینه های اشتغال و حرفه آموزی برای آن ها و خانواده هایشان پرداخت شده است.

این مسؤول، هدف از اجرای طرح توانمندسازی کودکان کار را کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان با تاکید بر ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان در این استان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: ارایه سرمایه کار و معرفی پدران کودکان کار به شرکت های تولیدی برای اشتغال، ارایه سرمایه کار به خانواده کودک جهت راه اندازی کارگاه مسگری و آموزش فنی و حرفه ای از جمله آموزش کامپیوتر (ICDL)، قلم زنی بر روی مس و سفالگری از دیگر خدمات توانمندسازی این افراد بوده است.

محمدی افزود: علاوه بر ارایه خدمات مختلف نظیر مهارت‌های زندگی به گروه‌های هدف، با همکاری مددکاران اجتماعی، ادامه تحصیل کودکان کار نیز از طریق آموزش و پرورش استان فراهم و به عبارتی از ترک تحصیل آنان جلوگیری می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: پدیده کودکان کار وکم برخوردار، یکی از معضلاتی است که اغلب شهرها را گرفتار کرده و مسایل مختلفی مانند فقر اقتصادی خانواده و غیره موجب به وجود آمدن این مهم شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر مجموعه بهزیستی 11 ارگان و نهاد متولی ارایه خدمات لازم به کودکان خیابانی و کار هستند که از جمله آن ها می توان به شهرداری، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

این مسؤول با اشاره به توزیع 120 بسته غذایی به ارزش 40 میلیون تومان با مشارکت خیرین خاطرنشان کرد: مبلغ 28 میلیون تومان نیز در کنار کمک‌های خیرین برای تهیه بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده و نیز در جهت آموزش ویژه کودکان کار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هزینه شده است.

*س_برچسب‌ها_س*