یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

به خرابی چراغ‌های خودرو هم نمره منفی تعلق می گیرد؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
به خرابی چراغ‌های خودرو هم نمره منفی تعلق می گیرد؟

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: در صورت خرابی چراغ ترمز‌ها، راهنما، چراغ دنده عقب، چراغ‌های جلو و عقب، نمره منفی به رانندگان داده می شود.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بحث رسیدگی به خودرو و بازدید دوره‌ای به ایمنی خودرو و تامین ایمنی سفر سرنشینان خودرو بازمیگردد. همچنین اگر این خودرو در جاده خراب شود استرس زیادی به راننده و خانواده وارد می‌کند. همچنین هزینه های زیادی همچون جابجایی آن را تحمیل خواهد کرد. در جدول نمرات منفی به خرابی چراغ‌ها نیز نمره منفی تعلق می‌گیرد و اگر چراغ‌های خودرو شما دارای نقص و خرابی است و روشن نمی‌شود حتما نسبت به رفع ایراد آن‌ها اقدام کنید.

وی افزود: بحث برف پاک کن و آبی که درون شیشه شور هست به فصل تابستان و زمستان مربوط نمی‌شود و همیشه می‌بایستی این مخزن پر باشد. سرهنگ شریفی گفت: در یان فصل حشرات در جاده‌ها زیاد است و در حین حرکت با شیشه خودروی شما برخورد می‌نمایند و همین موضوع باعث کدر شدن شیشه شده و ممکن است که شما جلو را به خوبی نبینید.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: حتما باید شیشه شور شما پر باشد و حتی الامکان از موادی در آن استفاده کنید که بتوانند چربی شیشه را برطرف نمایند.

وی گفت: در جدول نمرات منفی به خرابی چراغ‌ها نیز نمره منفی تعلق می‌گیرد و اگر چراغ‌های خودرو شما دارای نقص و خرابی است و روشن نمی‌شود حتما نسبت به رفع ایراد آن‌ها اقدام نمایید.

سرهنگ شریفی گفت: چراغ ترمز‌ها، راهنما، چراغ دنده عقب، چراغ‌های جلو و عقب، مه شکن و چراغ داخل خودرو را بررسی و در صورت خرابی حتما رفع ایراد نمایید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی