پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

به دنبال اضافه کردن محدوه شهری زنجان هستیم / طرح نان تا دوماه آینده اجرا می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
به دنبال اضافه کردن محدوه شهری زنجان هستیم / طرح نان تا دوماه آینده اجرا می شود

استاندار زنجان با بیان اینکه گرفتن زمین یک از دستگاه‌ها کار خیلی سختی است، / فت: به دنبال اضافه کردن زمین به شهر هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی امروز در نشست خبری در خصوص تغییر مدیران در استان، اظهار کرد: ممکن است مدیران عوض نشوند و تغییر مدیران پارامتر های متفاوتی دخیل است.

وی با بیان اینکه خیلی از مدیران عوض شده اند، ابراز کرد: از روز اول گفتیم که دولت عوض شده است مختار خروج نکرده است و مدیران قبلی هم جزو داشته‌های نظام اسلامی هستند.

استاندار زنجان در مورد نحوه انتخاب مدیران استانی نیر تاکید کرد: در انتخاب مدیران از طرف هیچ کسی تحت فشار نیستم.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: طبق آنچه که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اولویت مسکن با متقاضیان متاهل بوده و در حال حاضر نیز غربالگریها انجام شده است و منطق حکم می کند که اولویت تحویل مسکن با متاهل‌ها باشد.

افشارچی با بیان اینکه در استان زنجان باید 34 هزار مسکن بسازیم، عنوان کرد: 4 هزار متاهل متقاصی مسکن بیشتر از میزان موظفی استان در خصوص ساخت مسکن است.

وی با بیان اینکه نه تنها فرمانداران بلکه عملکرد کل مدیران بررسی می شود، عنوان کرد: برخورد با مدیران بر اساس عملکرد شان انجام می‌شود.

استاندار زنجان در ادامه جلسه با اشاره به ریشه اصلی مشکلات و چالش‌های ایجاد شده در شورای شهر تاکید کرد: اگر تحزب به معنای واقعی در کشور بود مشکل کمی در خصوص شورا ها وجود داشت.

استاندار زنجان همچنین رونداجرای طرح جدید در استان زنجان نیز اشاره و عنوان کرد: در ارتباط با نان فعلا هیچ اتفاقی نیفتاده است و فقط کارتخوان جدید به نانوایی‌ها داده شده است، و تفاوت قیمت آرد صنف و صنعت و آرد نانوایی‌ها باعث طولانی شدن صف‌ها شده بود.

وی با بیان اینکه اختلاف قیمت آرد صنف و صنعت و آرد نانوایی‌ها در بازه‌ای باعث کاهش آرد در نانوایی‌ها شد، افزود: این طرح نان از وقتی وارد فاز نهایی شود این وضعیت بهبود پیدا می‌کند و نانوایی‌ها و مردم از مزیت‌های طرح بهره‌مند می‌شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تلاش دارم از بهترین داشته ها در استان استفاده کنم، ابراز کرد: عملکرد مدیر ممکن است باعث تغییر آن مدیر شود و بررسی عملکرد مدیران را به عنوان یک ماموریت به بازرسی استانداری اعلام کرده ام و هر سال تصمیم گیری در خصوص مدیران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال مشکل گاوازنگ هستیم و طرح تحویل شهرداری می‌شود، تصریح کرد: خانه بوران در دستور کار شهرداری است و پارک هاشمی نژاد که یک پارک ده هکتاری است الان درگیر زیرساخت‌ها هستیم.

افشارچی بیان کرد: اگر یک سیستم حمل و نقل عمومی روان و به لحظه در شهر داشتیم استفاده از خودرو کمتر می‌شد مشکل پارکینگ در شهر مطرح نبود.

وی با بیان اینکه گرفتن زمین یک از دستگاه‌ها کار خیلی سختی است، افزود: به دنبال اضافه کردن زمین به شهر هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه حول کمربند شمالی اتفاق بزرگی می افتد که رسما در هفته دولت اعلام می کنیم، تصریح کرد: زنجان را به محل بهتری تبدیل می کند و زمین های زیادی را به زنجان اضافه می‌کنیم.

وی بیان کرد: در سال های قبل شهرداری و شورا شهر تلاش کردند تا بنگاه‌های خودرویی را به محل دیگری انتقال بدهد اما به این راحتی ممکن نبود.

افشارچی با بیان اینکه در کوی فلسطین حدود 63 نفر شناسایی شده‌اند که مشتاق هستند از آن محل منتقل شوند، عنوان کرد: در تلاش هستیم که در اسرع وقت این اتفاق بیفتد و این افراد را در مساکن نهضت ملی مسکن ساکن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کارخانه مشکلات سرجین بافت یک سابقه طولانی دارد جلسات مختلفی برگزار شده است تا گشایشی در کار این مجموعه ایجاد شده، خاطر نشان کرد: حسابهای بانکی این واحد صنعتی باز شده و کارت بازرگانی این مجموعه به چرخه فعالیت برگشت و بخشی از این کارخانه در حال فعالیت است و اکنون پیگیری وام سرمایه در گردش این مجموعه هستیم و پرونده‌های قضایی این مجوعه در حال جلو رفتن است.

استاندار زنجان بیان کرد: روی پسماند روی مالچ پاشی شده است و آلودگی هوای و ریزگردها به این مسئله برنمی‌گردد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که پسماند روی را تبدیل به ثروت برای استان کنیم که این پسماند سالهای سال انباشته شده است، افزود: 7 میلیون تن پسماند در زنجان وجود دارد.

افشارچی عنوان کرد: از پسماند روی نمونه برداری شده است که عناصری در آن است که برای ما ارزشمند است و در حال رایزنی هستم تا مدل حرکتی مان را مشخص کنیم.

وی با اشاره اشاره آلودگی‌های هوای استان زنجان طی روزهای گذشته، تصریح کرد: ماموریت ویژه‌ای به محیط زیست در خصوص آلودگی هوا اعلام کرده‌ام.

استاندار زنجان با بیان اینکه صندوق پیشرفت و عدالت در مجلس با یک سری تغییراتی مواجه شده است، ادامه داد: در تلاش هستم منابع مازاد مالیاتی و معادن را به این صندوق اضافه کنم.

وی با بیان اینکه ما باید شهر را توسعه دهیم، ابراز کرد: در سالهای گذشته به اینکه کجای شهر را توسعه بدهند فکر نکرده اند و ما اکنون مجبور هستیم کمربندی داشته باشیم و شهر را توسعه دهیم.

افشارچی با بیان اینکه من اصالت برای اشتغال قائل نیستم، تصریح کرد: اصالیت با اشتغال آفرینی نیست اصالت با تولید است و تولید موجب ایجاد شغل می شود.

وی با بیان اینکه اکثر مراجعات به من در خصوص اشتغال است، عنوان کرد: به صورت نسبی بهترین استان در حوزه اشتغال در کشور هستیم؛ استان ایدآل نیستم و خیلی کار پیش رو داریم.

استاندار زنجان باربیان اینکه یکی از ابراز رشد استان رسانه ها است، افزود: مطالبه آگاهانه خبرنگاران ابزار رشد استان است.

وی بیان کرد: حق آبه های استان فقط روان آب ها بوده است که برای کنترل آن فکری نشده است در حالی که 95 درصد روان آب های آذربایجان غربی کنترل شده است.

افشارچی با بیان اینکه یکی از راه های تامین آب سد تهم، خاطر نشان کرد: در ارتفاعات شمال سد تهم آب هست و می توان سالی 13 تا 19 میلیون متر مکعب آب وارد سد تهم شود که باید برای این کار مدیران قبل از من فکر می کردند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خدابنده آب زیاد داریم اما برای این مسئله فکر نکردایم، خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم حجم زیادی از پساب استان را به صنعت برمی گردانیم.

استاندار زنجان تاکید کرد: مجوعه زیادی از سیاست های کلان آب را در پیش گرفته ایم.

وی بیان کرد: پروژه های آبخیز داری و آب خانداری اجرا می کنیم که در هفته دولت افتتاح می شود.

افشارچی در خصوص طرح نان خاطر نشان کرد: هنوز تمام استان ها کارتخوان ویژه نان را نصب نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم بازار موازی را توسعه بدهیم.

انتهای پیام /