چهارشنبه 18 مهر 1403

بودجه استان یزد برای سال آینده 491 میلیارد تومان پیش‌بینی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بودجه استان یزد برای سال آینده 491 میلیارد تومان پیش‌بینی شد

یزد - ایرنا - معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: در بودجه سال آینده اعتبارات هزینه‌ای استان 491 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سالجاری حدود 65 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه روابط عموی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، محمدرضا نبی با تشریح لایحه بودجه 1400 افزود: ارقام بودجه‌ای استان در سال آتی نسبت به امسال، رشد قابل توجهی دارد که با توجه به تصویب آن در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه بعنوان پیوست استانی در لایجه بودجه 1400 کشور لحاظ می شود.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استانی (عمرانی) برای سال آتی 150 میلیارد تومان است و در سایر بخش ها نیز نسبت به سال های اخیر میزان افزایش بودجه عدد نسبتا مناسبی پیش بینی شده که در اعتبارات پروژه‌های ورزش دانش آموزی و همگانی نیز حدود 40 درصد رشد را نسبت به سالجاری شاهد هستیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: اعتبارات سه درصد حاصله از فروش نفت و گاز در بودجه 1400 به میزان 116 میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سالجاری افزایش 4 برابری را نشان می‌دهد.

نبی همچنین اظهار داشت: در بودجه هزینه‌ای استان در سال 1400 پیش بینی تأمین کسری ناشی از رشد 50 درصد افزایش فوق العاده بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری دیده شده و مشکلی برای دستگاه‌ها از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آتی افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت به میزان 25 درصد پیش بینی شده، ادامه داد: در سال 1400 تعداد 148 نفر در دستگاه‌های اجرایی استان جذب خواهند شد که در همین رابطه تأمین مالی لازم صورت گرفته است

نبی رویکردهای کلان بودجه سال 1400 را حمایت و تقویت از محصولات ساخت داخل به منظور گسترش صادرات غیرنفتی، مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثارمنفی اقتصادی آن، تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رویکرد پیشرفت متوازن و فراگیر بیان کرد.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، توجه به معیشت مردم با اولویت تأمین کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی - خصوصی از دیگر رویکردهای بودجه سال آینده است.

استان یزد با 10 شهرستان حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و از قطب های مهم اقتصادی کشور به خصوص در حوزه صنعت است.

*س_برچسب‌ها_س*