پنج‌شنبه 12 مهر 1403

بوسه ضرغامی بر دست مرمتگر گنبد سلطانیه زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بوسه ضرغامی بر دست مرمتگر گنبد سلطانیه زنجان

زنجان - ایرنا - وزیر میراث‌فرهنگی در جریان بازدید از گنبد سلطانیه زنجان، بر دستان هنرمند سیدعلی غفاری مرمتگری که 40 سال در این میراث جهانی کار کرده است، بوسه زد.

به گزارش ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، با بیان اینکه این گنبد علاوه بر تابلوهای فارسی و انگلیسی، نیازمند تابلوهای معرفی به زبان عربی است، افزود: باید فضاسازی داخلی گنبد سلطانیه به بهترین نحو انجام گیرد و اعتبارات لازم را به آن تخصیص خواهیم داد.

وی با اشاره به شکوه و عظمت بی نظیر معماری این اثر تاریخی، تصریح کرد: این گنبد، دانشنامه‌ای از نقش و طرح، در تزیینات معماری دوره ایلخانی است که بیانگر برهه‌ای از تاریخ معماری و هنر ایران است.

وی این بنا را بیانگر تاریخ معماری و هنر اصیل ایرانی عنوان کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش از ظهر امروز در ادامه حضور در سطانیه از تربت خانه، سردابه و کارگاه‌های تزیینات این گنبد جهانی بازدید کرد.

رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی صبح امروز (پنجشنبه)27 آبان‌ماه 1400، وارد زنجان شد و در بدو ورود به فرودگاه زنجان، از سوی حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، محسن افشارچی، استاندار، شماری از نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهوری در این سفر یک روزه از شرکت سرجین بافت، محل انباشت پسماند روی، کارخانه روغن نباتی جهان، بازدید کرده و همچنین در جمع مردم منطقه "فلسطین" یکی از مناطقه حاشیه نشین شهر زنجان حضور یافت.

آیت الله رییسی، همچنین بعدازظهر امروز قرار است با حضور در دانشگاه زنجان در جلسه شورای ادارای استان شرکت کرده و دیداری نیز با نخبگان زنجان داشته باشد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*