یک‌شنبه 22 مهر 1403

بیانات رهبری نقش تعیین کننده‌ای در آینده اسلام دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیانات رهبری نقش تعیین کننده‌ای در آینده اسلام دارد

گناوه - ایرنا - امام جمعه بندرریگ گفت: بیانات مهم و ارزشمند ولی امر مسلمین جهان در روز جهانی قدس نقش تعیین کننده‌ای در آینده روشن جهان اسلام و پیروزی مستضعفان بر ظالمان عالم دارد.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری منحوس امکان برگزاری مراسم شایسته و گسترده روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به صورت راهپیمایی باشکوه امکان پذیر نیست اما به دلیل ضرورت زنده نگه داشتن این روز، اتفاق مبارک و پربرکتی رقم می‌خورد و آن هم سخنان مهم، راهبردی و اثرگذار رهبر معظم انقلاب با جهان اسلام است.

وی اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این روز مهم و تاریخی به آزادی‌خواهان جهان به خصوص مبارزان فلسطینی عزم و انگیزه خواهد بخشید تا در راه دفاع از سرزمین و آرمان خود استوار بمانند.

هاشمی منش افزود: رهبر معظم انقلاب نقشی محوری و اساسی در همه زمینه‌های حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به‌ویژه گفتمان انقلابی و مکتبی خط مقاومت دارد.

امام جمعه ریگ گفت: روز جهانی و با شکوه قدس، تجلی وحدت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با سیاست‌های تفرقه‌انگیز و ظالمانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان استکباری آن است.

وی بیان کرد: روز جهانی قدس یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین یادگاران احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) حضرت امام خمینی (ره)، نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج کشیده فلسطین است.

هاشمی منش ادامه داد: پشتیبانی و حمایت ملت‌های مسلمان از قدس عزیز و مردم مسلمان فلسطین در این روز، بار دیگر نشان خواهد داد امت اسلامی همچنان استوار و پایدار در صف اول مقاومت و مبارزه با دشمن مشترک خود یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

امام جمعه ریگ افزود: تقارن ارزشمند روز جهانی قدس، به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی امت اسلامی، با فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

وی گفت: مردم مسلمان و روزه‌دار ایران ذره‌ای از خواسته بزرگ خود مبنی بر حق حاکمیت ملت فلسطین بر قدس شریف و شکست مستکبرین عدول نمی‌کنند و تا بیرون راندن این جنایتکاران از سرزمین‌های اشغالی از پای نمی‌نشینند. بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در استان بوشهر قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*