جمعه 28 اردیبهشت 1403

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره خانواده منتشر می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیانات رهبر معظم انقلاب درباره خانواده منتشر می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس فرهنگسرای خانواده با اعلام برنامه‌های این فرهنگسرا به مناسبت روز خانواده گفت: به این مناسبت بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت خانواده در قالب ویدئوکلیپ در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرهنگسرای خانواده، این فرهنگسرا به مناسبت روز خانواده از 25 تا 29 مرداد برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی را برای بهره‌مندی شهروندان از این برنامه‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان در خانه، در قالب کلیپ، فتوکلیپ و پادکست در فضای مجازی منتشر می‌کند.

رئیس فرهنگسرای خانواده در این باره اظهارداشت: این فرهنگسرا با توجه به اهمیت مسئله خانواده از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در ادامه برنامه‌های با محوریت سبک زندگی اسلامی و ایرانی، بیانات ایشان را در خصوص اهمیت خانواده از جمله ازدواج، رفتار زن و شوهر در قالب ویدئوکلیپ 25 مرداد در فضای مجازی منتشر می‌کند.

«شیوا مقدم» با اشاره به تولید برنامه «برکت در زندگی» با همکاری فرهنگسرای ارسباران گفت: این برنامه با هدف آشنایی با مسائل دینی و اخلاقی در خانواده و اهمیت کسب روزی حلال در تربیت فرزند با حضور معصومه میرزاده اسکویی کارشناس مذهبی تولیده شده که در قالب ویدئوکلیپ منتشر می‌شود.

وی افزود: برنامه «مسافران مه» با هدف ترغیب انگیزه مطالعه به همت کتابخانه فرهنگسرای خانواده با همکاری انتشارات روزگار با معرفی کتاب «مسافران مه» به قلم «خدیجه قاسمی» 25 مرداد در قالب پادکست و برنامه «رد پای قلم» با هدف خاطره‌نویسی و برقراری احساس آرامش در خانواده با حضور «مریم قدیانی» کارشناس و نویسنده 24مرداد در فضای مجازی منتشر می‌شود.

رئیس فرهنگسرای خانواده با اشاره به تولید برنامه «کتاب خانواده» به همت کتابخانه این فرهنگسرا و مشارکت انتشارات روزگار بیان کرد: این برنامه برای تشویق خانواده به خواندن و مطالعه به معرفی بسته کتب مرتبط به خانواده اختصاص دارد و سعی شده است تمامی اعضای خانواده در این بسته نظرگرفته شود، این بسته پیشنهادی 23 مرداد در فضای مجازی منتشر می‌شود.

«مقدم» همچنین از آغاز به کار خدمات مشاوره حضوری و تلفنی با حضور «عاطفه کامرانی»، «طیبه مالمیر» و «شهزاد سپه‌پور» از روانشناسان مجرب خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا برای ایجاد آرامش در خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های خانواده خدمات مشاوره حضوری و آنلاین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی، «خانواده سالم» انتشار پیام‌های اخلاقی، اعتقادی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر فرزندان، «سینما و جامعه» انتشار پادکست نقد و بررسی یکی از آثار مطرح سینمایی، «شیوایی و شیدایی» پادکست شعرخوانی با موضوع بررسی خانواده از دیدگاه عرفان، فلسفه، روانشناسی در قالب ویدئوکلیپ را از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای خانواده عنوان کرد.

رئیس فرهنگسرای خانواده اظهارداشت: «خانواده پایدار من» پخش زنده نشست روانشناسی چگونه خانواده سالم داشته باشیم با حضور مژگان حضرت‌زاده و «حدیث روز» انتشار سخنان گهربار ائمه معصومین در حوزه خانواده، بررسی حقوق خانواده در ایران بخش اول: نکاح؛ مبحث اول: خواستگاری با حضور غلامرضا بهاءالدین‌پور کارشناس حقوقی با مشارکت فرهنگسرای ارسباران از دیگر برنامه‌های این فرهنگسراست که در فضای مجازی منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، از سال 1386، 25 ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است.

این سوره در شأن اهل بیت پیامبر است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز «خانواده» نیز نامگذاری شده است.

شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگسرای خانواده می‌توانند به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ مراجعه کنند.

*س_برچسب‌ها_س*