پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

خبرگزاری ایسنا

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری محافل و مسابقات مختلف قرآنی به صورت حضوری و مجازی از جمله فعالیت‌های آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به مناسبت دهه کرامت است.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - کتاب «سه دقیقه در قیامت» با هدف بررسی روایت تجربه‌های نزدیک به مرگ در این کتاب با حضور کارشناسان قرآن و حدیث روز دوشنبه در یک نشست مجازی با محوریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی و خانه اندیشه هنری کرمانشاه، نقد، تحلیل و بررسی شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

جایگاه پدر و مادر از دیدگاه اسلام، بسیار بلند و رفیع است، به اندازه‌ای که قرآن کریم سفارش‌های متعددی درباره آنان فرموده است و در مواردی حتی احسان و نیکی به والدین را پس از مساله توحید آورده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سیدالشهدا علیه السلام فرمود: پنج کار انجام بده و هر چه می‌خواهی گناه کن: اول: رزق و روزی خدا را نخور، هر چه می خواهی گناه کن. دوم: از ولایت و قلمرو حکومت خدا بیرون برو، هر چه می‌خواهی گناه کن.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: افرادی همانند «حضرت قاسم (ع)» بودند که تاریخ را ساختند، لذا باید توجه ویژه‌ای در تربیت نوجوانان داشته باشیم و آنان را با سبک زندگی بزرگانی همچون «قاسم بن حسن (ع)» آشنا کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

منش من بزرگ تر از این است و همت من عالی تر است از آن که از ترس مرگ، به زیر بار ستم روم. و آیا بر بیش از کشتن من توانایی دارید؟ آفرین و درود به مرگ در راه خدا.

وب‌گاه مشرق نیوز

هر که را در نزد او از حسین علیه‌السلام یادی شود و از چشمان او به مقدار پر مگسی اشک بیرون آید، پاداش نیکی با خدا باشد و خدا برای او، به کمتر از بهشت راضی نباشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مرکب امام در سرزمینی توقف کرد. امام نام سرزمین را جویا شد. زهیر اسامی مختلف آنجا را ذکر کرد، اما می‌فرمودند: «آیا نام دیگری هم دارد.» تا این که گفتند: «کربلا». سپس فرمود: اعوذ بالله من الکرب و البلاء.

وب‌گاه مشرق نیوز

کسی که در زمان غیبت در مقابل اذیت و آزار و تکذیب آنها صبور باشد، مانند مجاهدی است که با شمشیر در کنار رسول خدا صلی الله علیه و آله جهاد کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس فرهنگسرای خانواده با اعلام برنامه‌های این فرهنگسرا به مناسبت روز خانواده گفت: به این مناسبت بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت خانواده در قالب ویدئوکلیپ در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام علی علیه‌السلام فرمود: بدانید که ظلم بر سه گونه است؛ ظلمی که هرگز بخشیده نمی‌شود، ظلمی که بازخواست می‌شود و ظلمی که بخشوده می‌شود و بازخواست نمی‌گردد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان عید غدیر است که روایت تاریخی آن را بارها و بارها شنیده‌ایم. گرچه کلیت این روایت در اذهان اکثر شیعیان جهان ثبت شده است اما برای درس گرفتن از این حادثه عظیم باید از کلی‌گویی‌ها گذشت و وارد جزئیات شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول خدا صلی‌الله علیه و آله می‌فرمود: «مقام و منزلت علی علیه‌السلام نسبت به من، همانند منزلت من نسبت به پروردگارم است.»

وب‌گاه مشرق نیوز

ولایت علی، ولایت من است. و ولایت من، ولایت خدای من است. این عهد و پیمانی بود از طرف پروردگارم که فرمانم داد تا به شما برسانم.