پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان تهران 22 تا 25 آذر برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان تهران 22 تا 25 آذر برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان از 22 تا 25 آذرماه جاری در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

میثم مرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با توجه به شرایط موجود کشور و شیوع ویروس کرونا به متفاوت بودن این جشنواره نسبت به جشنواره‌های ادوار گذشته اشاره کرد، ادامه داد: هرچند امسال شیوع ویروس کرونا موجب اختلال در روند برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری شده اما اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن نمایش استان تهران با برنامه‌ریزی و طراحی این جشنواره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرصتی دوباره برای بالندگی و شکوفایی فعالان حوزه نمایش فراهم کرده است.

وی افزود: بخش اصلی جشنواره با اجرای زنده آثار برگزیده، بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 22 تا 24 آذرماه در پردیس تئاتر تهران برگزار و تلاش می‌شود تا این اجراها و همچنین مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌ها به صورت زنده در فضای مجازی در دسترس فعالان این حوزه قرار گیرد.

«مرادی» با بیان اینکه امسال 55 اثر نمایشی برای شرکت در بخش صحنه از 16 شهرستان استان تهران به دبیرخانه این جشنواره واصل شده است، بیان کرد: آثار طی یک هفته توسط اعضای هیأت بازبینی که شامل وحید آقاپور، پیمان دانشمند و سامان ناصری بودند، بازبینی و در پایان 12 اثر به عنوان آثار برگزیده برای رقابت اصلی جشنواره انتخاب شد.

معاون هنری اداره‌کل اظهار داشت: امسال برای اولین‌بار بخش نمایشنامه‌نویسی نیز به جشنواره اضافه و تاکنون 30 اثر به دبیرخانه ارسال شده است؛ ضمن اینکه با حکم دبیر جشنواره، دکتر اردشیر صالح پور، ابراهیم گله‌دارزاده و مهرداد کوروش‌نیا به عنوان داوران این بخش تعیین شده‌اند که پس از داوری متون ارسالی، سه نمایشنامه برتر برای حمایت معرفی می‌شود.

به گفته «مرادی» موضوع بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر برای هر دو بخش صحنه و نمایشنامه‌نویسی آزاد در نظر گرفته شده بود اما محور اصلی بیشتر آثار واصله در زمینه اجتماعی، سنتی، مذهبی و دینی است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ابراز امیدواری کرد با تلاش هرچه بیشتر کارگردانان و بازیگران این آثار، بتوانیم امسال هم جشنواره قوی و پرمحتوایی داشته باشیم.

مرادی ضمن قدردانی از هیأت بازبین و کلیه کارگردانانی که به این جشنواره آثار ارسال کرده‌اند، تأکید کرد: عوامل آثار برگزیده با اجرای خوب و با رعایت موارد قانونی از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین و ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای هنرمندانه‌شان ضمن محافظت از تئاتر و تداوم این جشنواره در سال‌های آینده، شاهد نتایج زحمت‌ها و تلاش‌هایشان باشیم و بتوانیم با اجرای چنین جشنواره‌هایی، گامی مؤثر در این حوزه برداریم.

*س_برچسب‌ها_س*