دوشنبه 16 مهر 1403

بیشترین حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در کشور مربوط به خراسان رضوی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیشترین حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در کشور مربوط به خراسان رضوی است

مشهد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس بررسی عملکرد سه ماهه سوم پارسال کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها توسط وزارت کشور، خراسان رضوی بیشترین حمایت را از طرح‌های سرمایه‌گذاری داشته است.

به گزارش روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان افزود: استان‌های خراسان رضوی با 2 هزار و 229 مورد، خراسان جنوبی با 2 هزار و 179 مورد و اصفهان با 465 مورد، بیشترین حمایت را از طرح‌های سرمایه‌گذاری داشته‌اند تا به مرحله بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها در وزارت کشور، 6 هزار و 346 واحد تولیدی با حمایت این کارگروه در کشور به بهره‌برداری رسیده و منجر به اشتغال 35 هزار و 525 نفر شده است که سهم بخش صنعت و معدن 85 درصد، کشاورزی 9 درصد و خدمات 6 درصد بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از منظر ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق اتمام طرح‌های سرمایه‌گذاری، استان‌های خراسان رضوی با 26 درصد، خراسان جنوبی با 18 درصد و البرز با 17 درصد بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده‌اند. رسولیان افزود: استان‌های خراسان جنوبی با 24 درصد، تهران با 22 درصد و خراسان رضوی با 16 درصد بهترین عملکرد را در خصوص ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی به خود اختصاص داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*