چهارشنبه 11 مهر 1403

بیش از سه هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سروآبادی توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از سه هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سروآبادی توزیع شد

سنندج - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه سروآباد از توزیع سه هزار و 200 بسته معیشتی به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال در بین نیازمندان واقعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جعفر غفاریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا، توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی درمانی در بین نیازمندان واقعی و خانوارهای بی بضاعت در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با کمک نهادهای حمایتی شهرستان سروآباد و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی سه هزار و 200 خانوار آسیب پذیر و نیازمند واقعی در سطح شهرستان شناسایی شدند و در این راستا به تمام این خانوارها کمک شد.

فرمانده سپاه سروآباد یادآور شد: در مرحله اول 950 بسته معیشتی در بین نیازمندان و خانوارهای آسیب پذیر از ویروس کرونا توزیع شد و در مرحله دوم و سوم نیز 2 هزار و 250 بسته دیگر در بین سایر خانوارهای شناسایی شده، توزیع گردید.

وی افزود: بسته‌های معیشتی شامل 2 کیلوگرم گوشت قرمز، یک عدد مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و خرما به ارزش هر بسته 300 هزار تومان بود که در مجموع 960 میلیون تومان ارزش کل بسته‌های معیشتی توزیع شده در این شهرستان است.

سرهنگ غفاریان تاکید کرد: کارکنان و پرسنل سپاه نیز در قالب انجمن خیرین که سال گذشته در بین خود تشکیل دادند نیز تعداد 200 بسته معیشتی به ارزش 600 میلیون ریال را تهیه و در بین نیازمندان توزیع کردند.

وی گفت: سپاه همچنین طی چندین مرحله اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌های شهر سروآباد و شهر هورامان کرد و اقلام بهداشتی نظیر مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش را در بین اهالی روستاهای شهرستان نیز توزیع کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر پنجشنبه 15 خرداد در مجموع 164 هزار و 270 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 59 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 71 نفر رسید.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*