یک‌شنبه 8 مهر 1403

بیش‌از یک میلیون و 700 هزار لارو ماهی در ایرانشهر رها سازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش‌از یک میلیون و 700 هزار لارو ماهی در ایرانشهر رها سازی شد

زاهدان - ایرنا - رییس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از یک میلیون و 700 هزار قطعه لارو ماهی در 2 باب استخر به وزن رسانی این شهرستان رها سازی شد.

عزیز آبسالان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رهاسازی لارو ماهیان گرمابی به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت منابع آبی شهرستان در زمینه فعالیت‌های صید و صیادی و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: پروژه به وزن‌رسانی لارو در 2 باب از استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر با هدف تامین بچه ماهی موردنیاز آبزی پروران این شهرستان آغاز شده است.

رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوایی مساعد به عنوان قطب پرورش ماهیان گرمابی در سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود.

وی اظهارداشت: حدود 90 باب استخر 2 منظوره پرورش ماهی در ایرانشهر فعال است که انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور (شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال در آنها پرورش داده می‌شود.

وی افزود: ماهی تولید شده در ایرانشهر علاوه‌بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

آبسالان با بیان اینکه سالانه بیش‌از 200 تن ماهی از استخرهای ایرانشهر برداشت می‌شود گفت: تمام استخرها در کنار مزارع کشاورزی و با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده به طوریکه آب آنها علاوه‌بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش‌از 120 نفر در استخرهای پرورش ماهی در ایرانشهر اشتغال دارند اظهارداشت: ماهی رها شده در استخرهای پرورش به صورت رایگان از سوی اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

رییس اداره شیلات ایرانشهر دوره پرورش ماهی در استخرهای این شهرستان را هشت تا 10ماه ذکر کرد و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و ساخت استخرهای دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را در منطقه به طور چشمگیری افزایش داد.

وی بیان کرد: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سامانه هواده مهمترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره پرورش و در نتیجه افزایش درآمد قابل ملاحظه پرورش دهندگان است.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*