دوشنبه 16 مهر 1403

بیش از 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 23 هزارو 135 هکتار از اراضی استان تا پایان سال جاری به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز و مقدمات تجهیز سه هزار و 977 هکتار از اراضی دیگر نیز انجام می‌شود.

فریدون داودی روز شنبه با اشاره به دستاوردهای مدیریت آب و خاک در طی سالهای دولت تدبیر و امید، اجرای یک هزارو 600 هکتار شبکه آبیاری فرعی در پایاب سد کینه ورس، انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری 83 هکتار از اراضی پایاب سد توده‌بین در قالب شرکت تعاونی تولید شرکت تلاشگران سبز توده بین را از جمله اقدامات انجام شده طی مدت بیان شده در این مدیریت عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری آب در زمین های کشاورزی یادآورشد: در زمان حاضر بیش از 65 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان مستعد تجهیز به سیستم های نوین آبیاری هستند و حدود 30 شرکت دارای مجوز این خدمات را به کشاورزان متقاضی ارایه می‌دهند.

داودی تصریح کرد: برای تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تسهیلات بلاعوض به میزان 175میلیون ریال به کشاورزان اعطا می شود.

وی همچنین اجرای 193 کیلومتر لوله گذاری با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن با قطرهای 110 تا 315 میلیمتر، احداث 55 کیلومتر کانال‌های عمومی آبیاری و تحویل به بهره برداران، احیا و مرمت 49 رشته از قنوات استان، اجرای چهار دستگاه بند انحرافی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد، تجهیز ایستگاه پمپاژ باغات ماهنشان و اجرای خط انتقال آب مربوطه را از دیگر عملکردهای این بخش عنوان کرد.

*س_برچسب‌ها_س*