جمعه 13 مهر 1403

بیش از 35 هزار دوز واکسن کرونا وارد استان زنجان شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 35 هزار دوز واکسن کرونا وارد استان زنجان شده است

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون 35 هزار و 652 دوز از انواع واکسن آسترازنکا، بهارات، سینوفارم و اسپوتنیک وارد استان شده که بیش از 30 هزار دوز، توزیع شده و پنج هزار و 319 واکسن نیز در حال توزیع است.

دکتر پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه توزیع واکسن کرونا در کشور و استان سرعت بیشتری به خود گرفته است، افزود: بر این اساس و در روزهای آتی نیز چند میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد.

به گفته این مسوول، در مجموع بیش از 20 هزارو 961 دوز واکسن کرونا در نوبت اول و سه هزار 347 دوز واکسن کرونا نیز در نوبت دوم در استان زنجان تزریق شده است.

وی در ارتباط با تعداد افراد واکسینه شده در استان زنجان گفت: افراد واکسینه شده در برابر بیماری کرونا در زنجان بیش از 10 هزار نفر، ابهر بیش از سه هزارو 600 نفر، خرمدره بیش از یکهزار و 200 نفر، ماهنشان 727 نفر، خدابنده 2 هزارو 258 نفر، سلطانیه 508 نفر، طارم یک‌هزارو 83 نفر و ایجرود 667 نفر بوده است.

قزلباش با بیان اینکه 6 هزارو 161 نفر از سایر گروه‌های اولویت‌دار در استان زنجان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: طبق دستورالعمل کشوری، تزریق واکسن در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در پایگاه‌های بهداشت تزریق نمی‌شود و واکسیناسیون این شهرها باید در مراکز تجمعی باشد.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا ممکن است یک سال طول بکشد، گفت: این امر نیاز به این دارد که تمام اقشار و دستگاه ها با همه قوا پای کار بوده و مدیریت و سازماندهی شوند.

قزلباش در ادامه از راه‌اندازی پایگاه واکسیناسیون همگانی کرونا در شرکت برق منطقه‌ای زنجان خبر داد و گفت: مکان‌ها و مسوولیتهای سازمان‌های معین در خصوص راه‌اندازی پایگاه‌های تجمعی و تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز مشخص شده است.

وی همچنین در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در سیستم حمل و نقل درون‌شهری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دفاتر پیشخوان گفت: همچنان در این بخش ها مشکلاتی وجود دارد.

قزلباش خاطرنشان کرد: در زمان حاضر این استان هیچ شهر قرمز کرونایی ندارد و تمام شهرستان‌ها روند نزولی بیماری کرونا را آغاز کرده‌اند بطوریکه ماهنشان، طارم و سلطانیه در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها نارنجی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*