یک‌شنبه 15 مهر 1403

بیش از 90 میلیون دلار کالا از چهارمحال‌وبختیاری صادر شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بیش از 90 میلیون دلار کالا از چهارمحال‌وبختیاری صادر شد

علی شهریارپور گفت: سال گذشته 92 میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با سال 99 این میزان به لحاظ اعتباری 177 درصد و به لحاظ وزنی 252 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز; علی شهریارپور پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برنامه جامع برای کارگروه اشتغال استان با محوریت تولید ناخالص ملی، بازار نیروی کار، صادرات و تحقق و شعار سال تهیه شده است.

وی با اشاره به رشد صادرات چهارمحال و بختیاری در سال 1400، افزود: سال گذشته 92 میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با سال 99 این میزان به لحاظ اعتباری 177 درصد و به لحاظ وزنی 252 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشورهای مقصد صادرات کالاهای استان به 14 کشور و گروه کالایی به 10 گروه افزایش یافته است.

شهریارپور درخصوص نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نرخ بیکاری در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن 2.9 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه درصد تحقق اهداف صادراتی در چهارمحال و بختیاری نسبت به دیگر استان‌های کشور بالاتر بوده است، عنوان کرد: در بیکاری استان از رتبه ششم کشور به رتبه دوم ارتقا پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هنوز نرخ شاخص بیکاری استان 3 درصد از نرخ کشور بالاتر است و باید برای کاهش این نرخ اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام /