یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بیمارستان حضرت مهدی (عج) با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بیمارستان حضرت مهدی (عج) با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، کلان بیمارستان هوشمند هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) صبح امروز (چهارشنبه 17 اسفند) با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در تهران به بهره برداری رسید.

بیمارستان حضرت مهدی (عج)، با نزدیک به 1000 تخت شامل 522 تخت بستری عادی، 204 تخت بستری ویژه، 110 تخت بستری اورژانس و 42 تخت بستری جراحی سرپایی، پروژه بیمارستانی منحصر بفرد تاریخ نظام سلامت کشور است که توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

این بیمارستان یکی از بیمارستان های بسیار مجهز فوق تخصصی است که در دل بیمارستان 1500 تختخوابی امام خمینی (ره) راه اندازی و به ظرفیت این مجتمع بیمارستانی اضافه می شود.

البته این طرح که در سال های 94 و 95 به دلیل تامین نشدن اعتبار تعطیل شده بود، از سال 96 فعالیت آن از سرگرفته شد و در آخرین بازدید سید صولت مرتضوی معاون اجرایی سابق در 27 اردیبهشت ماه امسال، پیشرفت فیزیکی این طرح 98 درصد گزارش شد که در ادامه و برای تکمیل این طرح، دولت سیزدهم حمایت های مختلفی از نظر پشتیبانی، فنی و اقتصادی از آن داشت.

دولت سیزدهم برای تکمیل این طرح با توجه به اینکه منابع خیرین پاسخگوی آن نبود، از محل منابع عمومی دولت و دانشگاه علوم پزشکی، منابعی را اختصاص داد تا فرآیند تکمیل و بهره برداری از آن تسریع و خدمات رسانی آن به هموطنان هرچه سریع‌تر آغاز شود.

این بیمارستان بسیار مدرن و مطابق با استانداردهای روز جهانی، با 38 اتاق عمل و اورژانس فوق پیشرفته مجهز به باند هلی کوپتر، بزرگ‌ترین طرح ملی سلامت در تاریخ کشور است که تاحدودی هوشمند و به لحاظ امنیت سازه بسیار مستحکم طراحی و ساخته‌شده و نزدیک به یک هزار تخت بستری به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌کند. درمانگاه بیمارستان مهدی کلینیک هم در فضایی حدود هشت هزار مترمربع ظرفیت مراجعات سرپایی را یک و نیم تا دو برابر افزایش خواهد داد.

این مجموعه بزرگ به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با ظرفیت یک هزار و 100 تخت فعال که خود از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین بیمارستان‌های منطقه خاورمیانه است اضافه می‌شود که در کنار طرح درحال‌توسعه ساختمان انستیتو کانسر قطب درمان سرطان کشور با حمایت مالی یکی دیگر از خیرین سلامت، پشتوانه امنیتی خوبی برای شهر تهران و کشور در مواقع بحران خواهد بود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سید ابراهیم رئیسی

بیمارستان حضرت مهدی رئیس جمهور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
بیمارستان حضرت مهدی (عج) با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید 2