یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

بیمه سلامت

بیمه سلامت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: میزان هزینه پرداختی مردم برای سلامت، یکی از شاخص‌های ارزیابی در بررسی میزان دسترسی عادلانه به خدمات سلامت به شمار می‌رود و دولت‌ها تلاش می‌کنند با گسترش چتر بیمه و اعطای یارانه، عدالت در سلامت را در جوامع خود اجرایی کنند.

وب‌گاه فرارو

میزان هزینه پرداختی مردم برای سلامت، یکی از شاخص‌های ارزیابی در بررسی میزان دسترسی عادلانه به خدمات سلامت به شمار می‌رود و دولت‌ها تلاش می‌کنند با گسترش چتر بیمه و اعطای یارانه، عدالت در سلامت را در جوامع خود اجرایی کنند.

وب‌گاه گسترش

در اطلاعیه‌ای که توسط محمدحسین صفاری، دبیر کل بیمه سلامت استان اصفهان ارائه شده است که پوشش بیمه سلامت همگانی ایرانیان تا پایان فروردین 1404 به صورت رایگان برای پنج دهه اول جامعه تمدید شده است. این اقدام با ابلاغ سازمان بیمه سلامت ایران انجام شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

معاون دفتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت با اعلام افزایش تعهدات بیمه‌ای برای 15 کد ژنریک داروهای بیماران اسکیزوفرنی در سال گذشته، در عین حال از اقدامات در دست انجام برای افزایش پوشش بیمه‌ای در حوزه داروهای سرطان سینه خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر بهداشت، نسبت به تعیین تعرفه‌های پزشکی غیر از مسیر شورای عالی بیمه سلامت هشدار داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان تهران از امکان پذیرش اسناد پزشکی مرتبط با بیماریهای خاص و صعب‌العلاج در دفاتر پیشخوان منتخب خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با مهاجرت پزشکان اظهار کرد: برای دریافت آمار قطعی مهاجرت پزشکان باید به سراغ چند وزارت خانه رفت، زیرا هرکس که از کشور خارج می‌شود صرفا مهاجرت نکرده است. وی ادامه داد: وزارت خارجه باید جست و جو کند و دریابد از تعداد پزشکانی که سو پیشینه گرفته و به خارج از کشور سفر رفته‌اند دیگر برنگشته و مهاجرت صورت...

وب‌گاه مشرق نیوز

بیمه سلامت پنج دهک اول تا فروردین 1404 رایگان تمدید شد

وب‌گاه گسترش

داروخانه‌های کشور، با بحران نقدینگی در آغاز سال جدید روبه‌رو شده‌اند و احتمال وجود تجدیدنظر در ارائه خدمات با پوشش بیمه وجود دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور طی نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به اقدام وزارت بهداشت پیرامون تقلیل درصد افزایش ارزش نسبی بسته‌های خدمتی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان‌کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری متن نامه به شرح زیر است: جناب آقای دکتر عین الهی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سلام احتراما،...

وب‌گاه مشرق نیوز

داروخانه‌های کشور، سال جدید را با بحران نقدینگی آغاز کرده اند و این احتمال می رود که در ارائه خدمات با پوشش بیمه‌ای تجدیدنظر کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: میزان نسخه‌نویسی الکترونیکی در ایام نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته رشد هشت درصدی داشته است.

وب‌گاه گسترش

معاون درمان وزارت بهداشت، ناکارآمدی بیمه‌ها را یکی از چالش‌های اصلی نظام سلامت کشور دانست.

وب‌گاه گسترش

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور اعلام کرد که در جلسه پنجم فروردین ماه، موضوع تعرفه‌های پزشکی برای سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما هنوز هیچ چیز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است. او به تشکیل کمیته ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات نیروهای طرحی اشاره کرد و اظهار کرد: تمام مشکلات سلامت مناطق محروم را نمی‌توان با نیروهای طرحی برطرف کرد و باید به سمت بومی‌سازی پیش برویم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: دولت هنوز به طور رسمی عددی را برای افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی ابلاغ نکرده است.

وب‌گاه فرارو

رئیس مرکز ارتباطات مردمی سازمان بهزیستی کشور می‌گوید: «افغانستانی‌ها به شرط داشتن کارت اقامت می‌توانند تحت پوشش قرار گرفته و از حمایت و مستمری بهزیستی برخوردار شوند. طبق روال استان‌ها، مددجویان اتباع را به دفتر توانمندسازی اعلام و این دفتر آن‌ها را به آقای کرم‌زاده معرفی می‌کند تا اسامی‌شان وارد سامانه شده و از مستمری برخوردار شوند.»