یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

بیمه سلامت

بیمه سلامت

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر بهداشت، خط قرمز وزارت بهداشت را سلامت مردم دانست.

وب‌گاه فرارو

رئیس انجمن دیابت ایران می‌گوید: «نه‌تنها حدود 30 درصد ایرانی‌ها به یکی از انواع دیابت مبتلا هستند، بلکه سن این بیماری هم در کشور پایین آمده و به دوره دبیرستان و راهنمایی رسیده است.»

وب‌گاه فرارو

مدیرعامل انجمن اوتیسم ضمن تاکید بر هزینه‌های درمان این بیماران، مشکلات کودکان اوتیسم در سیستم آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال‌هاست درخواست‌های خود را از سیستم‌های آموزشی داشته‌ایم و هرچند شاهد افزایش مدارس اوتیسم در مراکز استان‌ها بوده‌ایم، اما در سیستم‌های آموزشی به شدت نیازمند طرح درس‌های مناسب هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مدیر عامل انجمن اتیسم اعلام کرد: امکان جذب کودکان اوتیسم طیف شدید در سیستم آموزشی وجود ندارد و کودکان طیف متوسط نیز با توجه به شرایطی که در سنجش مدارس ما وجود دارد دچار آسیب‌هایی می‌شوند که امکان ورود به این مدارس را پیدا نمی‌کنند

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرعامل انحمن اتیسم تاکید کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به اوتیسم به لحاظ بروز و شیوع، یک نفر در 100 نفر از موالیدی که رخ می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

به اذعان مسوولان سازمان بیمه سلامت ایران، در سال 1402 نیز مانند سال 1401، داروهای بیماران دیابتی و قلبی و عروقی پرمصرف‌ترین داروها در کشور بودند.

وب‌گاه گسترش

پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت، در واکنش به اظهارات یکی از شرکت کنندگان برنامه "محفل"، توضیحاتی درباره وضعیت بیمه پنج دهک اول جامعه در سراسر کشور ارائه کرده است.

وب‌گاه گسترش

با توجه به اعلام مهندس امیرحسین حبیبیان، معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، در سال 1402، مانند سال 1401، داروهای بیماران دیابتی و بیماران قلبی و عروقی به عنوان پرمصرف‌ترین داروها در کشور شناخته شده‌اند. این اطلاعات بر اساس سامانه نسخه الکترونیک جمع‌آوری شده‌اند.

وب‌گاه فرارو

به اذعان مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران، در سال 1402 نیز مانند سال 1401، داروهای بیماران دیابتی و قلبی و عروقی پرمصرف‌ترین داروها در کشور بودند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران داروهای پرمصرف در کشور در سال 1402 را اعلام کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران داروهای پرمصرف در کشور در سال 1402 را اعلام کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مطالعه جدید نشان می دهد، میگرن در بزرگسالان جوان بیشتر از فاکتورهای پرخطر شایع مانند فشارخون بالا، خطر سکته مغزی را افزایش می دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق نتایاج تحقیقات انجام شده میگرن در بزرگسالان جوان بیشتر از فاکتورهای پرخطر شایع مانند فشارخون بالا، خطر سکته مغزی را افزایش می دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به طور کلی، محققان دریافتند که عوامل خطر غیرسنتی با سکته‌های مغزی بیشتری در بزرگسالان جوان نسبت به عواملی که به طور سنتی با خطر سکته مغزی مرتبط هستند، مانند فشار خون بالا یا سیگار کشیدن مرتبط است.

وب‌گاه گسترش

سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، درباره وضعیت عرضه شیرخشک در سطح داروخانه‌های کشور توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه گسترش

با توجه به افزایش حضور زائران در ایام نوروز، وضعیت برخی داروهای کمیاب در داروخانه‌های اطراف حرم رضوی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری شد. به عنوان مهمترین کلانشهر مذهبی ایران، مشهد همواره یکی از مقاصد اصلی سفر برای مسافران داخلی و خارجی، به ویژه در تعطیلات نوروز بوده است.