شنبه 1 اردیبهشت 1403

بی توجهی برخی بانوان به موضوع حجاب در محیط‌های اداری ریشه‌یابی شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بی توجهی برخی بانوان به موضوع حجاب در محیط‌های اداری ریشه‌یابی شود

امام جمعه شاهین دژ گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب در جامعه، ابتدا باید نسبت به تحقق این امر در سطح ادارات اقدام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین فصیح نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: حجاب یکی از مسلمات دین ماست و آیات و روایات زیادی در مورد حجاب داریم، از جمله خداوند متعال در سوره احزاب آیه 59 به پیامبر دستور می دهد به زنان و دختران و زنان مؤمن بگو پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرند.

وی، افزود: اولا رعایت حجاب بحث شخصی نیست بلکه مسئله ای کاملا اجتماعی است و هرگز فرد نمی تواند مسئله حجاب را به عنوان یک مسئله شخصی تلقی کند چراکه با عدم رعایت حجاب، آثار مخرب آن کل جامعه را در بر گرفته و آرامش روحی و روانی جامعه را خدشه دار خواهد کرد، برای مثال اگر جوانی که در اوج جوانی است، خواسته یا ناخواسته به فردی بدحجاب یا بی حجابی نگاه کرد و دچار گناه شد، تاوان این گناه را فرد بی حجاب خواهد داد.

امام جمعه شاهین دژ، عنوان کرد: بی‌حجابی ریشه بسیاری از طلاق‌ها در خانواده‌ها است، چراکه وقتی مرد خانواده در بیرون از خانه زنان بدحجاب را می بیند موجب می‌شود که از خانواده خود دلسرد شود و کم کم شعله های نفرت در درون وی روشن خواهد شد.

وی، ابراز داشت: حجاب مخصوص زنان نیست بلکه مرد نیز باید عفت نگاه داشته باشد و در پوشش خود دقت کرده و بهترین البسه را برای خود انتخاب نماید و رنگ مردانگی را در سیرت و صورت خود نگاه دارد.

حجت الاسلام فصیح نیا، تصریح کرد: فرهنگ حجاب را اگر بخواهیم در جامعه اسلامی نهادینه سازی کنیم، ابتدا باید از ادارات کشور این امر تحقق پیدا کند.

وی، ادامه داد: بنده به عنوان مسئول امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بار‌ها از طرز پوشش برخی از بانوان کارمند در برخی از ادارات گله مند شده ام و در جلسات اخلاق هم صریحا به این موضوع اشاره کرده ام اما بعضی بانوان شاغل در ادارات، به این امر توجه نکرده اند و این خلاف قانون نظام اسلامی است و باید ریشه یابی شود.

انتهای پیام /