شنبه 29 اردیبهشت 1403

تأمین پایدار گاز بخش‌های صنعتی اهداف اصلی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تأمین پایدار گاز بخش‌های صنعتی اهداف اصلی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأمین پایدار مصارف گاز در بخش های صنعتی و تجاری را از اهداف اصلی این مدیریت اعلام کرد.

آقای محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، در رابطه با برآورد‌های اولیه از وضعیت تولید و مصرف گاز گفت: علیرغم افزایش تولید گاز در کشور نسبت به سال گذشته، با توجه به رشد فزاینده مصرف در بخشهای صنعتی و تجاری، کماکان در زمان‌هایی با موازنه منفی تولید و مصرف مواجه خواهیم بود که سازوکار لازم جهت مدیریت مصرف اندیشیده شده و تأمین پایدار گاز مصرف‌کنندگان بخش خانگی متصور است.

وی ادامه داد: همچنین همانند سال‌های قبل، امسال نیز پایش مستمر برنامه تعمیرات پالایشگاهها و شبکه انتقال گاز کشور، با هدف تولید پایدار در زمستان و همچنین مدیریت مصرف بخشهای نیروگاهی و صنایع عمده در پیک مصرف خانگی به عنوان یکی از اقدامات مؤثر این مدیریت در راهبری بهینه شبکه گاز کشور، در دستور کار است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ادامه، با بیان این‌که تأمین پایدار مصارف گاز در بخشهای صنعتی و تجاری از اهداف اصلی این مدیریت است، گفت: نقش سازنده این مدیریت در رشد تولید، ایجاد بستر مناسب در زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت فرآورش گاز در پالایشگاهها و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت انتقال گاز در شبکه گاز کشور بی‌بدیل و غیرقابل انکار است.

جولایی در پایان، اظهار داشت: از این رو، تأمین پایدار مصارف بخشهای صنعتی و تجاری از اهداف اصلی این مدیریت است که برای رسیدن به این هدف مهم، افزایش تولید همزمان با استفاده حداکثری از ظرفیت انتقال گاز کشور و همچنین استفاده از سوخت مایع در زمان موازنه منفی تولید و مصرف در بخشهایی از مصرف که قابلیت جایگزینی گاز با سوخت مایع را دارند، اندیشیده شده است.

افزایش 65 درصدی صادرات گاز طبیعی در سال گذشته

در ادامه نیز مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران از افزایش صادرات گاز طبیعی به میزان 65 درصد و افزایش صادرات فرآورده‌های گاز به میزان 27 درصد در سال گذشته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی