جمعه 31 فروردین 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

نکته ویژه و با اهمیت اینکه 29 تن از افرادی که در این دوره مشمول عفو شدند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بوده که با تخفیف، مجازات و کیفر آن‌ها به حبس تغییر پیدا کرده است. 5 فرد مشمول عفو نیز محکومان موضوع ماده 20 هستند و شرایط اولیه عفو را نداشتند و رئیس قوه قضاییه عفو آن‌ها را درخواست کرده است. همچنین هزار و 991 تن نیز از محکومان دادگستری بودند که مورد عفو واقع شدند.

عسگریان در پاسخ به این پرسش «تابناک»، مبنی بر اینکه میزان تخلفات رقم خورده در طرح در فروشگاه‌ها به چه میزان بوده، می‌گوید: ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که اعتماد خانوار‌ها به طرح، بیش از 90 درصد و از سوی دیگر، میزان تخلف‌های رقم خورده کمتر از 2 درصد بوده است که امیدواریم با توجه به نظارت و پایش‌های مستمر و امید به همراهی مردم با اطلاع رسانی موارد اندک تخلف که با آن‌ها مواجه می‌شوند،...

آن گونه که مقام قضایی شرح داده، پزشک یاد شده به‌دلیل فوت پدرومادر و برخی مشکلات به وزارت بهداشت مراجعه کرده تا دوران طرح خود را از بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد و استان لرستان به تهران منتقل نماید و با مخالفت مواجه شده و در نتیجه از روز نخست سال 1403 به بیمارستان دلفان معرفی شده و چند روز بعد و در حالی که اتفاق خاصی در آن روز کاری در بیمارستان دلفان رقم نخورده، تصمیم تلخی را گرفته و...

در نشست‌های متعدد با حضور مقامات و مسئولان ذی‌ربط تاکید کردم که باید با به کارگیری قوانین موجود، از جمله «قانون مجازات اسلامی»، «قانون آیین دادرسی کیفری» و مقوله «جرم مشهود» مندرج در این قانون، قوانین ناظر بر حوزه اختیارات و تکالیف اصناف و اماکن و «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، در راستای بهبود و ارتقای وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اقدام کنیم.

گروهی که بر اساس این آیین نامه مصوب وزارت بهداشت، فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از شمول آن خارج شده بودند و این موضوع مورد اعتراض و شکایت یک متقاضی در دیوان عالی عدالت اداری قرار گرفت، پیرو آن هیأت عمومی دیوان عدالت ادار تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رأی مبادرت کرد و مصوبه یاد شده را مهر ابطال زد.

فرجام این طرح است که هنوز معلوم نیست تمدید خواهد شد یا متوقف می‌شود و به روال سابق بازخواهد گشت؟ پرسشی که در همان ابتدای اجرای طرح، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون در پاسخ به آن گفت: تمدید یا عدم تمدید و حتی اعمال تغییرات در یارانه مضاعف و طرح فجرانه منوط به تصمیم گیری در دولت است، اما از روز آغاز طرح کالابرگ الکترونیک، گام به گام امتیازات بیشتری در نظر گرفته و ارائه شد و...

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی، خواستار عفو، تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و یکصد و بیست و هفت تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح شده بود؛ تقاضایی که با موافقت ایشان همراه شد.

در آخرین روز تعطیلات طولانی مدت نوروزی و بر اساس پایش محورهای مواصلاتی سراسر کشور، جز چند محور که مسدود است، ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی کشور روان است. همچنین بر اساس گزارش های هواشناسی، روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و شنبه در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با تاکید بر تردد روان در محورهای مواصلاتی، درباره آخرین آمار تصادفات نوروزی گفت: آمار قطعی متوفیان تصادفات توسط پزشکی قانونی اعلام می‌شود، ولی آمار ثبت شده از سر صحنه و انتقال بخشی از متوفیان در مراکز درمانی، از تعداد 667 فقره تصادف فوتی، تعداد 813 تن جان باختند و 21441 مجروح شدند.

در واپسین روز‌ها و ساعات تعطیلات طولانی مدت نوروزی، انتظار می‌رود که حجم ترافیک در محور‌های مواصلاتی رو به افزایش بگذارد. این در حالی است که تا این لحظه و به تاکید پلیس راهور، ترافیک در تمامی محور‌های مواصلاتی روان است. وضعیتی که می‌دانیم شکننده است به ویژه آنکه در این بازه از سال همواره شاهد افزایش شمار تصادفات هستیم؛ تصادفاتی که آمار ثبت شده از آنها تا این لحظه از تعداد 667 فقره تصادف...

تعداد تردد‌های نوروزی در مجموع به 502 میلیون تردد رسید که روزانه به صورت میانگین 26.5 میلیون تردد در جاده‌های کشور داشتیم. در ورودی برخی شهرها، ترافیک سنگین و نیمه سنگین است. بر اساس آخرین آمار، 120 هزار خودرو مسافر در استان مازندران، 110 هزار خودرو در گیلان و 47 هزار خودرو در خراسان رضوی هنوز وجود دارند که انتظار داریم تا آخر هفته نیز این عزیزان به خانه بازگردند.

با شرایط پیش رو و موج بازگشت مسافران به شهر‌های مقصد تعداد آمار تردد‌ها در سطح جاده‌های کشور افزایش پیدا کرده است که بنابر همین اساس ممکن است با محدودیت‌های ترافیکی در بعضی از محور‌های مواصلاتی را شاهد باشیم. متأسفانه از ابتدای طرح ترافیکی نوروزی (24 اسفند) تا امروز 740 تن از هموطنان در سوانح رانندگی جان خودشان را از دست داده و حدود 19 هزار 325 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

تردد در مسیر‌های برگشت به مبدا مسافران نوروزی طی امروز (یکشنبه 12 فروردین) و به میزان بیشتر در فردا (13 فروردین) و پس‌فردا (14 فروردین) رخ خواهد داد؛ این سفر‌های صورت گرفته، چنانچه در برگشت با یکدیگر همزمانی پیدا کند به علت ظرفیت محدود شبکه معابر جاده‌ای می‌تواند در برخی از ساعات ترافیک‌های سنگینی ایجاد کند؛ بنابراین، توصیه پلیس راهور، مدیریت زمان سفر‌های برگشت است.

متأسفانه تا به امروز 664 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند همچنین تعداد زیادی هم در این تصادفات مصدوم شدند. استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین تصادفات به ویژه تصادفات فوتی را داشته‌اند. با توجه به فرا رسیدن روز‌های پایانی تعطیلات شاهد موج بازگشت سفر‌ها هستیم و به مسافران نوروزی توصیه می‌کنیم زمانی را انتخاب کنند که پیک تردد...

در این روز‌ها متأسفانه شاهد جان باختن 617 نفر از هموطنان بوده‌ایم. این در حالی است که 13 هزار و 267 نفر دیگر هم در این مدت مجروح شدند. بیشترین دلایل تصادفات، سرعت بالا در هنگام رانندگی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است. نکته دیگر اینکه بیشترین میزان تصادفات با آمار 70 درصد مختص تصادفات جاده‌ای و 30 درصد تصادفات شهری بوده است.