پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

وزیر نفت عراق اعلام کرد عراق به حد کافی، تولید نفت را به صورت داوطلبانه کاهش داده است و با هرگونه کاهش تولید اضافی که در نشست آینده اوپک پلاس اعلام شود، موافقت نخواهد کرد.

صادرات خودرو چین در ماه آوریل با کاهش فروش داخلی، به رکورد بالایی رسید.

امروز مطالبی همچون رشد نرخ دلار در اولین روز هفته، پیش بینی بورس در روز‌های آینده | امیدی به صعود هست؟، آمریکا بالاخره جای چین را گرفت!، نوسانی‌های فردا کدامند؟، قیمت خودرو 22 اردیبهشت ماه 1403، همه آنچه درباره شفام باید بدانید؛ افزایش سرمایه جذاب و سنگین چند نماد، سهامداران برای خرید این نماد‌ها صف کشیدند؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

با تایید مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها از سوی شورای نگهبان، سقف قانونی مجاز برای افزایش سالانه اجاره بهای مسکن بر مبنای نرخ تورم عمومی، تعیین می‌شود. وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید دارد: برای بسیاری از بازار‌ها قیمت‌گذاری انجام می‌شود، در تلاشیم در بخش اجاره‌بها نیز این اتفاق بیفتد.

سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه‌های فرهنگی و کارآفرینی تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی استان خوزستان منعقد ساخت.

سیاست ارزی کنونی بانک مرکزی در کشور که مشخصه آن اجرای نظام ارزی سه‌نرخی و تخصیص درآمد‌های حاصل از صادرات نفت و فراتر از آن برای واردات کالا‌های اساسی به شکل قیمت سرکوب شده است، نگرانی‌های قابل توجهی در خصوص تأثیر آن بر کاهش قدرت رقابتی تولیدکنندگان داخلی به دلیل سرکوب قیمتی و جلوگیری از صرفه تولید اقتصادی ایجاد کرده است.

سازمان منطقه آزاد اروند، در حوزه نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرد.

شرکت کرمان موتور شرایط فروش اقساطی کی ام سی X5 و شرایط فروش نقدی T9 را اعلام کرد.

بیت‌کوین و اتریوم چهار درصد سقوط کردند.

قیمت طلا در روز جمعه (10 مه) افزایش یافت و با توجه به داده‌های اقتصادی اخیر که باعث افزایش شرط بندی برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو شد، برای بهترین هفته خود از 5 آوریل آماده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: «مس» ملی است و نباید به آن نگاه بخشی داشت.

دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول از 23 اردیبهشت 1403 آغاز می‌شود.

شرکت‌های ارتباطات سیار ایران و انتقال گاز ایران تفاهم‌نامه همکاری با هدف بهبود کمی و کیفی خدمات مخابراتی منعقد کردند.