پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بانک تجارت امکان وکالتی کردن سریع و غیرحضوری حساب، برای ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی سامانه یکپارچه خرید خودرو را از طریق آدرس car.tejaratbank.ir فراهم کرد.

بهروز مرادی اعلام کرد برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور مجوز وبشهر برای تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین توسط بانک مرکزی ابلاغ شد.

مشتریان بانک رفاه کارگران می‌توانند به صورت غیرحضوری و یا از طریق مراجعه به شعب این بانک، نسبت به وکالتی کردن حساب‌های خود اقدام و در طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی شرکت کنند.

در تولید خودروهای مجهز به فناوری های جدید، کالیبراسیون ماژول ها و سیستم های الکترونیکی که بر روی نحوه عملکرد و کارایی خودرو تاثیرگذار است، فرآیندی مهم در زمینه تولید و ارائه خودرو به بازار هدف تلقی می گردد.

به نظر می‌رسد در کنار کاهش مبلغ موردنیاز برای بلوکه کردن، محدودیت داشتن پلاک فعال، حذف شده است و افرادی که دارای پلاک فعال هستند نیز می‌توانند در طرح فروش خودرو‌های برقی ثبت‌نام کنند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با بیان این‌که تارا هیبرید به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی قوای محرکه دوگانه، به هیچ زیرساختی برای شارژ نیاز ندارد، گفت: پیش بینی می‌شود این محصول کاهش 40درصدی مصرف سوخت را نسبت به نسخه بنزینی به ارمغان آورد و بدون نیاز به توسعه زیرساخت، کاربری‌های متنوعی در سطح کشور داشته باشد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی (سامانه جامع تجارت) مرتبط با کمیته پایش تولید و توسعه صادارات در این منطقه خبر داد.

میزگرد «هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت» در جریان برگزاری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، برگزار شد و ایرانسل به بهره‌وری بیشتر از هوش مصنوعی در صنعت و کسب و کارها تأکید کرد.

همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان مازندران، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرستان جویبار به طول 22 کیلومتر، آغاز شد.

مدیرعامل ایرانسل در اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، طی سخنانی، با تشریح دلایل لزوم استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارها، به استفاده از هوش مصنوعی در حوزه تلکام و دیگر حوزه‌ها، با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد، تأکید کرد.

ایرانسل در کارگاه‌های جانبی سی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، تجربه‌های خود درباره اهمیت و جایگاه هوش مصنوعی در برنامه راهبردی ایرانسل و کاربرد آن در صنعت را با حاضران به اشتراک گذاشت.

رویداد تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در حالی امروز و فردا در پایانه بار شهید رجایی بندرعباس برگزار می‌شود که این رویداد در روز نخست با استقبال پرشور رانندگان هرمزگانی روبرو شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: 2 کلان پروژه تولید کنسانتره در درآلو و دره‌زار با ظرفیت 240 هزار تن اوایل پاییز سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

برای مبارزه موثر با فرار مالیاتی، شناسایی بخش‌هایی که بیشترین موارد عدم رعایت مالیاتی را نشان می‌دهند، ضروری است؛ بخش‌هایی مانند پزشکان، آهن‌فروشان، طلافروشان، آرایشگاه‌ها، شرکت‌های املاک و رستوران‌ها که گرایش‌های قابل توجهی به فرار مالیاتی دارند. این بخش‌ها باید کانون اصلی تلاش‌های اصلاحات مالیاتی برای تضمین مالیات واقعی و به حداقل رساندن فرار مالیاتی باشند.