چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، خواستار واریز سریع این مبلغ شد.

یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد واشنگتن با مضاعف کردن تلاش برای جلوگیری از تقویت توانمندیهای تراشه‌سازی چین، از متحدان خود می‌خواهد شرکت‌های داخلی را از خدمات رسانی به ابزارهای خاص تولید تراشه برای مشتریان چینی، منع کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نوشت: قیمت هر سکه طرح جدید از حدود 34 میلیون تومان در روز 10 اسفند سال گذشته، به حدود 39 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز بازار طلای تهران، با توجه به رشد نرخ دلار در بازار، با افزایش قیمت مواجه شد و به روند صعودی ادامه داد.

سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که در بودجه سال 1401 به تصویب مجلس رسید و قرار بود، دولت سیزدهم در همان ماه‌های ابتدایی، این قانون را اجرایی کند تا خبر خوشی برای میلیون‌ها ایرانی باشد که از داشتن سهام عدالت محروم هستند؛ اما این قانون با وجود تصویب دوباره بودجه 1402 همچنان در حد حرف مانده است و خبری از اجرای آن نیست.

اتوبوس‌های شرکت اسنا در ایام نوروز 1403برای تبریزگردی در اختیار مسافران قرار گرفت.

دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در یادداشتی، به تشریح رویکردهای محوری این شرکت در سال جدید، با توجه به شعار سال و بیانات نوروزی مقام معظم رهبری پرداخت.

رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال‌های گذشته بسیاری سعی داشتند بگویند تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد با این حال بخشی از دلایلی که به منفی شدن تراز تجاری کشور در سال 1402 انجامید، برآمده از تاثیرات تحریم‌ها بود.

جدیدترین برآورد سازمان ملل نشان می‌دهد متوسط ضریب جینی ایران بدون تغییر در سطح 40.9 واحد باقی مانده و ایران از نظر شکاف درآمدی در وضعیت بهتری نسبت به کشورهایی مثل ترکیه، مالزی و برزیل قرار داشته است.

ایجاد انگیزه در بهینه مصرف کردن می تواند فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در صنایع مختلف کشور ایجاد کنند که این موضوع نه تنها به افزایش بهره وری اقتصادی کمک می کند، بلکه رقابت پذیری بخش انرژی را در صحنه جهانی افزایش می دهد.

با گذشت بیش از دو سال از اولین تلاش مذاکره کنندگان اقلیمی برای فرستادن زغال‌سنگ به تاریخ، کثیف‌ترین سوخت فسیلی همچنان محبوب و پرتقاضا مانده است.

داده‌های روز دوشنبه نشان داد که علیرغم بهبود اقتصادی ایتالیا پس از کاهش محدودیت‌های مرتبط با کرونا، تعداد افرادی که در فقر زندگی می‌کنند در سال 2023 به بالاترین سطح خود در حدود یک دهه گذشته رسید.

کارشناس اقتصادی گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طریق اعطای مشروط و هدفمند معافیت‌های مالیاتی و همچنین کاهش چشم‌گیر مالیات تولید به دنبال جذب سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش تولیدی و رشد اقتصادی بیشتر است.