چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

آمار گمرک نشان می‌دهد در سال 1402 حواشی فساد دبش مانع از واردات چای نشد و 229 میلیون دلار برای واردات چای به عنوان کالای اساسی از سوی بانک مرکزی تامین شده است. این در حالی است که تورم چای در پایان سال حدود 45 درصد بوده است!

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند بورس به روند صعودی ادامه داد، دلار در مرکز مبادله استراحت کرد، سکه همچنان در کانال 39 میلیون تومانی، 30 تن شمش طلا وارد کشور شد، طلای سیاه تحت تاثیر افزایش ریسک ژئوپلیتیکی، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس بانک در ایران و کاهش تولید ایران خودرو و سایپا در 1402 را در بر دارد.

امروز مطالبی همچون جاماندگان سود سهام عدالت متوفیان بخوانند، آیا سکه 40 میلیون تومان خواهد شد؟، یک گرم طلا چند میلیون تومان شد؟، پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران، تحلیل مهم از سهام خودرو در 6 فروردین 1403، چه کسی در کیسون 9 میلیارد تومان سهم فروخت؟، ورود و خروج سهامداران درصدی 6 فروردین 1403، تلافی چین با ممنوعیت استفاده از محصولات دو شرکت معروف آمریکایی؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته...

پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

گروه بهمن در سال 1402 به سراسر ایران سفر کرد، مسیر رشد و توسعه خود را ادامه داد و جدیدترین محصولات روز را به بازار ایران معرفی کرد؛ بازدید رهبری از محصولات این گروه را می‌توان از جمله مهمترین رویدادهای سال گذشته این مجموعه دانست. گروه بهمن در سال 1402 با مجموعه شرکت‌های بهمن موتور، بهمن دیزل، سیبا موتور، اتوبوس‌سازی اسنا و ایران دوچرخ پروژه‌های توسعه‌ای خود را پیگیری کرد.

این همه وقت کشی از سوی تیم اقتصادی دولت سیزدهم باعث شده تا بازار خودرو به روند افزایشی قیمت‌ها ادامه دهد؛ اتفاقی که انتظار می‌رفت با تعیین تکلیف و ابلاغ آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده از سوی هیات وزیران، عیدی دولت رئیسی به مردم باشد!

حبیبی با بیان اینکه اداره مجموعه‌ای با 14 هزار پرسنل کار چندان آسانی نیست، گفت: با وجود محدودیت‌های متعدد تلاش کرده ایم مدلی استاندارد و به روز ارایه دهیم و توانسته ایم به صورت غیرمستقیم در قالب 300 شرکت که تولید بیش از سه هزار و 500 قطعه را برعهده دارند برای 27 هزار نفر 20هزار نفر به صورت غیرمستقیم کار ایجاد کنیم به عبارت ساده‌تر توانسته ایم زنجیره تامین کارامدی بوجود آوریم.

رییس هیات مدیره بانک کارآفرین در پیام نوروزی خود ابراز امیدواری کرد که با توجه به تغییرات انجام شده در بانک کارآفرین در سال1402، سال جدید منشا قدم های جدید در راستای رسیدن به اهداف بزرگتر این بانک در سال1403 خواهد بود.

آغاز سال 1403 را به تمامی همکاران عزیز، سهامداران و مشتریان ارزشمند بانک کارآفرین تبریک و تهنیت عرض می کنم.

حسین طلاکش نائینی عضو هیات مدیره بانک کارآفرین در پیام نوروزی خود با اشاره به انجام پروژه مهاجرت در بانک کارآفرین در سال گذشته ابراز امیدواری کرده است که " با تغییرات اعمال شد امید است، در سال جدیدبتوان از این بستر ایجاد شده به بهترین نحو استفاده کرد و با ارائه خدمات و محصولات جدید، متنوع و قابل رقابت، به ارتقا شاخص های عملکردی بانک کمک کرد."

مسعود شریفات عضو هیات مدیره بانک کارآفرین در پیام نوروزی خود به ذکر موفقیت های سال1402 بانک کارآفرین اشاره کرد و آرزومند موفقیت های بیشتر در سال 1403 شد.

سرپرست بانک دی در دیدار نوروزی با کارکنان بر ضرورت اهتمام در تحقق شعار سال و جهش در تمامی شاخص‌های عملیاتی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از رشد بیش از 40 درصدی تولید بریکت گرم در این کارخانه در سال 1402 خبر داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در جریان بازدید از خطوط تولید و مراکز ارایه خدمات به مشتریان از جمله معاونت بازاریابی و فروش و همچنین مجهزترین مرکز تماس امداد خودرویی کشور در شرکت امدادخودروایران، بر ارایه محصول و خدمات باکیفیت به مشتریان تاکید کرد.