جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در واکنش به احتمال ممنوعیت صادرات انرژی روسیه توسط آمریکا و اروپا و ایجاد شوک رکود تورمی بزرگ در بازارهای جهانی، جهش پیدا کرد.

فعالان بازار ارز در سومین روز هفته شاهد افت بهای یورو در صرافی ها بودند. این در حالی است که نرخ دلار در بازار آزاد نیز همچون روز قبل، در کانال 25 هزار تومانی در نوسان است.

همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) و روز بزرگداشت جانباز مراسم تجلیل و تکریم از جانبازان والا مقام در پالایشگاه روغن سازی ایرانول برگزار شد.

قیمت سکه امروز در بازار تهران با افزایش 190 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به بهای 12 میلیون و 10 هزار تومان رسید.

نرسی قربان کارشناس انرژی گفت: دولت سیزدهم برای کاهش مصرف گاز، تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف‌ها و بستن قرارداد سوآپ با کشور ترکمنستان را در دستور کار خود قرار داده است. وقتی با مشکلات فراوان وزارت نفت توانست جلوی کمبود گاز و قطعی آن در کشور را بگیرد اقدامی ارزنده و قابل تقدیر بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از عملیات اجرایی 864 هزار واحد در قالب نهضت ملی و اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 5 میلیون 200 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و متقاضیان تا پایان سال جاری برای نام‌نویسی فرصت دارند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با این ادعا که اطلاعات درست و جامعی از وضعیت فعلی صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قرار نمی‌گیرد، اعلام کرد که در حال حاضر شاهد کمترین سطح تعامل بین وزارت صمت و صنعت قطعه‌سازی طی 10 سال اخیر هستیم.

با دستور مرجع قضایی به گمرک ایران، محموله لوازم خانگی برند آلمانی "بوش" به اتهام قاچاق و جعل اسناد توقیف و از مرجوع شدن آن جلوگیری شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید آنچه که در فردای پس از تحریم‌ها اهمیت دارد، برنامه ریزی دقیق ایران برای استفاده از ظرفیت‌ها در بازسازی اقتصاد است.

با افزایش قیمت نفت به دنبال تحریم های روسیه، قیمت بنزین در آمریکا طی دو هفته گذشته 11 درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد افزایش قیمت را ثبت کرد.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران، گفت: اگرچه قیمت برخی مواد اولیه تولید شیرینی افزایش یافته اما عرضه شیرینی برای شب عید، همان قیمت مصوب در تیرماه امسال است.