جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

این پیمانه تیتر‌هایی همچون معاملات بی رمق بورس در هفته دوم اسفند ماه، سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟، ادامه سقوط بازار‌های سهام جهان در پی جنگ اوکراین، افزایش قیمت نفت ازسرگرفته شد، رکوردشکنی قیمت بنزین در کالیفرنیا و ثبت‌نام 800 هزار مجرد در سامانه طرح جهش تولید مسکن را در بر دارد.

وزارت جهاد کشاورزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه از روز شنبه، 14 اسفند ماه رسما از سر گرفته می‌شود.

برخی مخاطبان امروز از قطعی گسترده اینترنت همراه و ثابت در تهران و کرج خبر دادند که علت آن قطع برق و اختلال در برق‌رسانی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت که به ایجاد حریق در این سیستم‌ها منجر شد، اعلام شده است.

کارگران پرتلاش خطوط تکمیل‌کاری ایران‌خودرو با حضور در محل کار در دو روز تعطیل پایان هفته بیش از چهار هزار دستگاه خودرو را تکمیل و تجاری سازی کردند.

فرشید فرزانگان؛ عضو هیات‌مدیره اتاق بازرگانی ایران و امارات

شرکت بهمن دیزل بزرگترین تجاری ساز کشور از فروش نقدی کشنده امپاور BD500 خبر داد.

شرکت آلمانی پوشاک ورزشی پوما اعلام کرد که تحویل به روسیه متوقف شده استT اما صد فروشگاه آن در این کشور باز هستند.

روند صعودی قیمت‌ها در بازارهای کالا روز پنج‌شنبه تحت تاثیر مختل شدن تجارت مواد خام بر اثر حمله روسیه به اوکراین، ادامه یافت و آلومینیوم، زغال سنگ و روغن پالم همگی به رکورد بالایی صعود کردند در حالی که قیمت نفت و گندم به بالاترین حد چند سال اخیر افزایش یافت.

شرکت هوندا موتور اعلام کرد که صادرات خودرو و موتورسیکلت به روسیه را به حالت تعلیق درآورده است و این نشان می‌دهد که خودروسازان ژاپنی بیشتری به موج جهانی شرکت‌هایی که تجارت با روسیه را پس از حمله به اوکراین متوقف می‌کنند، ملحق خواهند شد.

بیت کوین پس از افزایش بیش از 16 درصدی در دو روز گذشته، تغییر اندکی کرده است، البته محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان، بیش از 30 درصد با بالاترین قیمت خود یعنی 69 هزار دلار در نوامبر 2021 فاصله دارد.

قیمت طلا پس از ریزش شب گذشته، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ریسک پذیری پس از تلاش رئیس فدرال رزرو برای آرام کردن نگرانیها نسبت به افزایش سریع نرخهای بهره، ثابت بود.

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به اختلالات تجاری و کشتیرانی ناشی از تحریمهای غرب علیه روسیه، به روند افزایشی خود ادامه داد و به بالای 118 دلار در هر بشکه صعود کرد.

امروز مطالبی همچون افت و خیز سکه در کانال 11 میلیون تومانی، نوسان محدود دلار در فضای مذاکرات هسته ای، رکورد 11ساله قیمت نفت شکسته شد!، بازار‌های روسیه به دلیل تحریم‌ها، غیرقابل سرمایه‌گذاری می‌شوند!، کدام بانک بالاترین تراز عملیاتی را دارد؟، کاهش روبل عامل افزایش تورم روسیه شد؟، جزئیات پذیره‌نویسی سرخابی‌ها اعلام شد، افت و خیز سکه در کانال 11 میلیون تومانی؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته...

قیمت سکه امروز در بازار تهران با 30 هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به بهای 11 میلیون و 950 هزار تومان رسید.