جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه تعرفه آب، برق و گاز مشترکان پرمصرف را در سال 1401 مشخص کردند.

براساس پیگیری‌های انجام شده، تاکنون هشت شرکت سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌گذاری پرداخت نکرده‌اند و این امر باعث شده تا مشکلاتی در مسیر پرداخت سود به حساب مشمولان این سهام قرار بگیرد.

فعالان بازار ارز در معاملات امروز شاهد ثبات نسبی بهای دلار و رشد یورو بودند. این در حالی است که امروز نرخ رسمی پوند و یورو در بانک مرکزی کاهش یافت.

قیمت سکه امروز در بازار تهران با 14 هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به بهای 12 میلیون و 34 هزار تومان رسید.

برخلاف انتظارات، معاملات مسکن در بهمن ماه کاهش یافت و آنطور که واسطه‌های ملکی می‌گویند در اسفندماه نیز بازار چنگی به دل نمی‌زند؛ به نظر می‌رسد اغلب خریداران و فروشندگان اقدام برای انجام معامله را به اردیبهشت یا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات وین موکول کرده‌اند.

اولین واریز سهمیه بنزین یارانه‌ای در کیش در حالی برای برخی از مشمولان، صورت نگرفته که دلیل آن به عدم ثبت یا تمدید کیشوندی افراد برمی‌گردد.

اپل فروش محصولاتش در فروشگاه این شرکت در روسیه را متوقف کرد.

نماینده سابق ایران در اوپک معتقد است باتوجه به التهاب موجود در بازار نفت به دلیل کاهش عرضه و تاثیر حمله روسیه به اوکراین و در پی آن افزایش قیمت‌ها، اوضاع همه جانبه برای ورود ایران به این بازار مثبت است و پیش‌بینی شرایطی مطلوب برای ایران در بازار نفت وجود دارد.

منابع ارزی و نفتی ایران درصورت احیای برجام و رفع تحریم‌ها، با سهولت بیشتری در دسترس قرار خواهند گرفت که طبق گفته کارشناسان، این موضوع می‌تواند با ارزپاشی به تهدید برای اقتصاد و با گسترش زیرساخت‌های اقتصادی از این طریق به فرصت تبدیل شود.

شکل‌گیری بحثی در رابطه با وضعیت نظارت بر واردات و سامانه‌های مربوطه، پرونده باز واردات دو میلیارد دلاری را به میان آورد که با وجود اظهار کالا به گمرک و گذشت زمان، هنوز تائید منشأ ارز از سوی بانک مرکزی انجام نشده است؛ این جریان زوایای متفاوتی داشته و پای دستگاه‌های مرتبط در حوزه تجارت را وسط می‌کشد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بازدید از پیش اعلام نشده از شرکت ایران خودرو از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل صنعت خودرو قرار گرفت و دستورات مهمی برای کیفی و کمی سازی تولید خودرو در کشور صادر کرد.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در فوریه برای نخستین بار از سپتامبر، از افزایش تولید برنامه ریزی شده تحت توافق اوپک پلاس، فراتر رفت.

قیمت پالادیم روز چهارشنبه در پی تشدید بحران میان روسیه و اوکراین به روند افزایشی روز گذشته ادامه داد و صعود کرد در حالی که طلا تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، با کاهش قیمت روبرو شد.