جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رئیس جمهور: لایحه بودجه 1401 با در نظر گرفتن تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی تنظیم شد، بازار سهام جهانی به تقاطع مرگ نزدیک می‌شود، صعود قیمت نفت مهارناپذیر ماند و افزایش دامنه نوسان به 10 درصد در سال 1401 را در بر دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: سال آینده، 725 هزار دستگاه خودروی سواری و 25 هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین تولید خواهد شد و تمامی نمایندگی‌های سراسر کشور باید آمادگی لازم برای ارایه خدمات باکیفیت و مطلوب به مشتریان را داشته باشند‌.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ممنوعیت واردات نفت روسیه به آمریکا و برنامه روسیه برای توقف واردات از روسیه تا پایان امسال، افزایش یافت.

واحد رایانش ابری آمازون پذیرش مشتریان جدید در روسیه یا بلاروس را متوقف کرد و به جمع شرکتهایی پیوست که فعالیتهای تجاری در این کشور را پس از حمله روسیه به اوکراین متوقف کردند.

شرکت اپل در رویداد بهاری خود مدل ارزان قیمت آیفون SE و آی پد ایر و همچنین یک تراشه قدرتمند برای رایانه رومیزی مک استودیو را رونمایی کرد.

در نوزدهمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو ریاست دوره‌ای دبیرخانه اتاق اکو برای یک دوره سه ساله به اتاق ایران منتقل شد.

‌معاون بانک‌، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن قدردانی از بانک صادرات ایران در تحقق شعار خدمت به مردم، پنج فرمان مهم رئیس‌جمهور به نظام بانکی و چشم‌انداز نظام بانکی در سال 1401 را تشریح کرد و گفت: به دنبال راهکاری هستیم که کل مطالبات شبکه بانکی را در قالب تهاتر با دولت به سرانجام برسانیم و این بخش، از دفاتر بانک‌ها پاک شود.

دکتر محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در روزنامه ایران یادداشتی را منتشر نموده است که در ادامه می خوانیم.

قیمت سکه امروز در بازار تهران با افزایش 190 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به بهای 12 میلیون و 150 هزار تومان رسید.

ایرانسل و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه آموزش و توسعه خدمات دیجیتال، امضا کردند.

با مکلف شدن دولت برای اعطای یارانه ارزی به انتهای زنجیره، اگر دولت بتواند با تجمیع همه یارانه‌های موجود، بتواند معادل 20 دلار یارانه نقدی تحت عنوان درآمد پایه همگانی به مردم اعطا کند؛ بزرگ‌ترین کار را برای رفع فقر مطلف و تحقق حداقل رفاه خانوار‌های ایرانی انجام داده است.

اسامی شعب کشیک بانک ملی ایران در ایام نوروز اعلام شد.

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو راهبرد ارتقای کمی و کیفی شرکت‌های زیر مجموعه خود را در دستور کار قرار داده است.