دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه طرح آزمایشی بنزین در سه جایگاه جزیره کیش اجرا می شود، گفت: تخصیص سهمیه 60 لیتری به خانواده های کم جمعیت بررسی می‌شود.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، زمان واریز یارانه معیشتی دی اعلام شد، کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود نباید به کشور وارد شود، طرح مالیات بر عایدی سرمایه نهایی شد و خبر خوش برای مردان مجرد بالای 25 سال را در بر دارد.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هشتمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

چین محدودیت‌های جدیدی بر عرضه اولیه سهام خارجی از بخش‌های محدود اعمال می‌کند.

تولید صنعتی ژاپن در ماه نوامبر رکورد زد و شواهد نشان می‌دهد قبل از اینکه سویه امیکرون در سراسر جهان گسترش یابد، تولیدات ژاپن در مسیر بهبودی و عبور از موانع زنجیره تامین بوده است.

اعضای کمیسیون تلفیق 1401 در اولین جلسه خود، حمیدرضا حاجی بابایی را به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب کردند.

نماینده سابق مجلس بر ضرورت به کارگیری کارت‌های اعتباری پس از انجام دقیق آمایش سرزمینی در جنوب کشور با هدف رفع محرومیت تأکید کرد.

با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ایران، تزریق دوز سوم (تقویتی) واکسن کرونا به کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.

نخستین کتاب مجموعه قوانین کسب و کارهای اینترنتی به همت انجمن تجارت الکترونیک تهران و مرکز ملی فضای مجازی رونمایی می‌شود.

یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال می‌گوید نگرانی‌هایی از بابت احتمال نوسانات قیمتی در طول تعطیلات سال نوی میلادی وجود دارد، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و احتمالا بیت‌کوین به حرکت آهسته و پیوسته خود ادامه دهد.

بازارهای آسیایی روز سه‌شنبه با رشد وال استریت همراه شدند زیرا سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که افزایش موارد کووید -19 به دلیل شیوع سریع سویه امیکرون مانعی برای بهبود اقتصادی نخواهد بود.

در راستای تلاش بانک‌های مرکزی برای برداشتن محرک‌های اقتصادی، پیش‌بینی شده بود که در سال جاری اوراق قرضه بازارهای نوظهور به سطح پایینی نزول کند اما داده‌ها نشان می‌دهد بدهی‌های جهانی همه از کشورهای در حال توسعه هستند.

ونزوئلا امسال با انعقاد قراردادهایی که به استخراج و پالایش نفت فوق سنگین این کشور به گریدهای قابل صادرات کمک کرد، تولید نفت خود را امسال در مقایسه با رکورد اندک سال گذشته دو برابر کرد.

شرکت اپل فروشگاه‌های خود در نیویورک سیتی را به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید 19 تعطیل کرد.

بیت کوین در معاملات روز سه شنبه به پایین 50 هزار دلار سقوط کرد.