دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

بعد از افت چشمگیر صادرات فرش در سال‌های بعد از تحریم، حالا عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، هشدار می‌دهد که انتقال مرکز ملی فرش به وزارت میراث منجر به کاهش مجدد صادرات خواهد شد.

قاضی فدرال کالیفرنیا در حکمی اعلام کرد شاکیانی که گوگل را به ردیابی غیرقانونی استفاده آنها از اینترنت در حالت وبگردی ناشناس متهم کرده اند، می توانند از مدیرعامل این شرکت به مدت دو ساعت سوال کنند.

قیمت هر بشکه نفت در اکتبر امسال به رکورد بیش از 86 دلار صعود کرد و روند افزایش قیمت گاز همچنان ادامه دارد و اگر به همین منوال بماند، روند صعودی قیمت‌های انرژی در سال 2022 ادامه پیدا می کند.

با توجه به اینکه از 13 دی ماه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده اجرا می‌شود، از زمان اجرای آن، واردات کالاهای موضوع جزءهای (1)، (3) و (5) بند «الف» این ماده مشمول معافیت نبوده و مالیات و عوارض با نرخ استاندارد 9 درصد در مبادی گمرکی به آن تعلق می‌گیرد. عرضه این کالاها در داخل کشور نیز، مانند عرضه کالاهای مشابه داخلی از پرداخت مالیات و عوارض معاف است.

ارزش سهام اپل پیش از آغاز معاملات رسمی روز سه شنبه صعود کرد و به ارزش بازار تاریخی سه تریلیون دلار نزدیک شد.

ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین تولیدی آبان ماه سال جاری نشان می‌دهد که از بین 16 خودرو سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته، سه خودرو پنج ستاره و 11 خودرو چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند و تنها دو مدل خودروی سنگین سه ستاره‌ای شده‌اند.

ایلان ماسک یک میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را واگذار کرد و به هدف 10 درصدی واگذاری سهام نزدیک شد.

یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی گفت: پس از آنکه بیت‌کوین در عبور از سطح قیمتی 52 هزار دلار ناموفق بود، دیشب در عرض تنها چند ساعت بیش از 3000 دلار ریزش کرد. اتریوم نیز چندان شب خوبی را سپری نکرد و حالا زیر 4000 دلار معامله می‌شود.

معاملات چندین شرکت مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله کوین‌بیس، مارتون دیجیتال، ریوت بلاک‌چین با توجه به قیمت بیت‌کوین و اتریوم کاهشی شد.

با توجه به اینکه تازه‌ترین آمار حاکی از افزایش قیمت و تعداد معاملات مسکن در تهران طی آذر ماه است، شواهد نشان می‌دهد در این ماه قیمت خانه فقط در 4 منطقه تهران کاهشی و در 18 منطقه دیگر افزایشی بوده است که مناطق 1، 8، 19 و 22 تهران با کاهش قیمت خانه مواجه شده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران با ارز ترجیحی تهیه شده و با هرگونه گرانفروشی مرغ و تخم مرغ برخورد جدی صورت می‌گیرد.

شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو (ایسیکو)، به منظور تسریع در تحویل خودرو به مشتریان، ظرفیت ناوگان حمل محصولات ایران‌خودرو را افزایش می دهد.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی کاهش بازده اوراق خزانه که جذابیت خرید این فلز ارزشمند را بیشتر کرد، اندکی بالا رفت.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به روند افزایشی شب گذشته ادامه داد و بالاتر رفت.

رئیس سازمان خصوصی سازی اخبار مبنی بر واگذاری مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به وزارتخانه های اقتصاد و صمت را نادرست خواند و از تعیین تکلیف اختیار مالکانه و اعضای مجمع خبر داد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه طرح آزمایشی بنزین در سه جایگاه جزیره کیش اجرا می شود، گفت: تخصیص سهمیه 60 لیتری به خانواده های کم جمعیت بررسی می‌شود.