دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی با بیان اینکه دو گروه تولیدکنندگان و نظام پخش از شیوه جدید درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده روی کالاها، منتفع خواهند شد، گفت: در این طرح مردم خود بر واحدهای صنفی نظارت می‌کنند و در حوزه توزیع رقابت شکل می‌گیرد.

اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین گزارش خود به تحلیل برخی شاخص‌های اقتصادی کشور با تمرکز بر صنعت پتروشیمی پرداخته که نشان از چند سناریو متفاوت دارد.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه انواع و اقسام هزینه‌ها گرده‌ی صنعت ساختمان را خم کرده است گفت: بخش خصوصی مثل دستگاه عابربانکی شده که همه می‌خواهند از آن پول دریافت کنند بدون اینکه خدماتی به آن بدهند؛ از شهرداری گرفته تا نظام مهندسی و ادارات برق و گاز و آب و مالیات و سازمان ثبت و تامین اجتماعی و غیره و ذلک.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی ثبت نام مردان مجرد بالای 25 سال در طرح نهضت ملی مسکن به زودی آغاز می‌شود.

بنا به درخواست متقاضیان خرید اشتراک کارت طلایی و در راستای تکریم مشتریان، شرکت امدادخودروایران در اقدامی جدید، قابلیت خرید اشتراک انواع کارت‌های طلایی به‌صورت اقساطی و بدون بهره را فراهم کرده است.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: مدت کوتاهی است که صادرات کیوی به هند متوقف شده و قرار است در این خصوص با طرف هندی وارد مذاکرات بین المللی شویم.

در دیدار نمایندگان ایران و روسیه، راه‌های رفع مشکل ممنوعیت موقت صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه بررسی شد.

جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در هشت ماهه امسال از 27 کالای منتخب صنعتی، تولید 18 کالا افزایش یافته و تولید انواع لوازم خانگی با افزایش 9 درصدی به بیش از سه میلیون دستگاه رسیده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تلاش برای افزایش واردات برق از جمله اقدام‌هایی است که با هدف تامین برق زمستانی در دستور کار قراردارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه موضوعی به نام حذف ارز 4200 تومانی نداریم و قرار است، به نوعی اصلاح نظام یارانه‌ای انجام شود، گفت: یارانه دارو حذف نخواهد شد بلکه به تدریج به سمتی می‌رود که این یارانه از طریق شرکت‌های بیمه به مردم پرداخت شود.

در این مقاله به توضیحاتی در خصوص تشک طبی، تشک خوشخواب و سرویس خواب می‌پردازیم که با قرارگیری در هر خانه‌ای می‌تواند آرامش و لذت را به افراد خانه تقدیم کند. پیشنهاد می‌شود که با ما همراه باشید.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پایان منفی بورس در آخرین روز هفته، رئیس سازمان بورس: بازار سرمایه از ثبات خوبی برخوردار است، روسیه: راهبرد اوپک پلاس به خواسته آمریکا ارجحیت دارد، 80 میلیارد دلار ثروت غول‌های فناوری چین دود شد و حذف معافیت مالیاتی قند و شکر را در بر دارد.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد 10 نفر از پولدارترین چهره های دنیای فناوری چین در سال 2021 جمعا 80 میلیارد دلار از ثروتشان را از دست دادند.

منابع آگاه اعلام کردند نامزد کویت برای سمت دبیرکلی اوپک از حمایت گسترده در این گروه برخوردار است و انتظار نمی رود محمد بارکیندو، دبیرکل فعلی بخواهد برای یک دوره دیگر انتخاب شود.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

در راستای استراتژی دولت ناسیونالیسی مکزیک برای خودکفایی در بازار سوختهای داخلی، این کشور قصد دارد به صادرات نفت خام در سال 2023 پایان دهد.