جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

عراق به عنوان یکی از مشتریان سنتی اقتصادی ایران، خریدار کالاها و محصولات مختلف ایرانی است که شناخت بهتر و بیشتر از بازار عراق می تواند موجب رونق حضور بازرگانان ایرانی در این بازارها شود.

باتوجه به افزایش حجم نقدینگی از 7881 هزار میلیارد تومان در پایان 1402 به نظر نمی‌رسد دولت پزشکیان با توجه به ابزار‌های موجود و تحریم‌ها و انزوای اقتصادی و کسر بودجه سال جاری که بنا بر پیش بینی مرکز پژوهش‌های مجلس فراتر از 1100 هزار میلیارد تومان است، قادر به مهار آن شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری، از پرداخت وام ضروری 30 میلیون تومانی و وام 35 میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری خبر داد.

داده‌های جدید اطلس خطر آب (WRI)، حاکی از آن است که 25 کشور (با یک‌چهارم جمعیت جهان) هر سال با استرس شدید آبی مواجه می‌شوند و به‌طور منظم از کل منبع آب موجود خود استفاده می‌کنند. در اینفوگرافیک برخی از کشورهای جهان با بیشترین تنش آبی در سال 2024 مواجه هستند را مشاهده می‌کنید.

بر اساس آخرین آمار از ابتدای سال آبی تا تاریخ سوم شهریورماه از وضعیت سدهای کشور 12 سد زیر 20 درصد آب دارند و حجم آب موجود در مخازن 52 درصد است.

شرکت بیمه البرز از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای، 2هزار و 400 میلیارد تومان افزایش سرمایه داد.

بانک مرکزی با تامین ارز خودروهای برقی از محل سپرده خود موافقت کرد.

زنگ خطر فرسودگی صنایع خیلی وقت است که به صدا درآمده در این میان هم نه دولت برنامه‌ای برای همگام سازی صنایع با تکنولوژی روز دنیا را دارد و نه برای صنعتگران ادامه فعالیت‌ها توجیه اقتصادی دارد به طوری که صنعتگران، سرمایه گذاری دلاری می‌کنند و بهره برداری ریالی و همین مسئله رقابت کالا‌های داخلی را با کالا‌های صادراتی سخت‌تر از قبل می‌کند.

امروز قیمت بیت کوین در بازار پایین آمده است و به 63,124 (شصت و سه هزار و یکصد و بیست و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 1.05 درصدی داشته است.

قیمت های بازار در تاریخ بروز رسانی با همکاری حداقل 30 نمایشگاه اتومبیل در شهر تهران در سایت ثبت می شود.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 4751 واحدی به 2,068,023 واحد رسید.

قیمت دلار مبادله ای در بازار داخلی هم 49,145 (چهل و نه هزار و یکصد و چهل و پنج) تومان قیمت خورد.

امروز قیمت طلا در بازار کاهش را تجربه کرده است و هر اونس طلا به 2,508 (دو هزار و پانصد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.19 درصدی داشته است.

انتشار آگهی فروش برج میلاد تهران در پلتفرم‌های دیوار و شیپور آن هم با تاییدیه کامل سامانه املاک و اسکان، بار دیگر نشان داد که ادعا‌های وزارت راه در خصوص صحت سنجی اطلاعات این سامانه از طریق تقاطع گیری اطلاعات با سایر بانک‌های اطلاعاتی صحت ندارد. در این شرایط آیا مردم نباید نگران ثبت اطلاعات ملکشان توسط سایر افراد باشند؟

پیش بینی اولیه افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال 1404 در بخشنامه بودجه 1404 لحاظ شده است.