جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی از افزایش 14.3 درصدی متوسط قیمت مسکن در تهران در تیر ماه سال 1403 نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت هفته دولت از بخشودگی جرایم و تفویض اختیار به مدیران کل امور مالیاتی تا 25 شهریور ماه خبر داد.

بازار امروز شاهد روند افزایشی قیمت طلا نسبت به روز گذشته است.

امروز قیمت سکه امامی به 43,050,000 (چهل و سه میلیون و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است. قیمت طلا هم پایین آمد.

انتظارات برای بیت کوین در سال 2009 بلندپروازانه بود، زیرا امید می رفت که بازارها را متحول کند، اما واقعیت کاملا برعکس بود.

با پیشنهاد رئیس جمهوری مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی به میزان 20 درصد در سال جاری، رهبر انقلاب با این پیشنهاد موافقت کردند.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49هزار و 290 تومان و حواله دلار نیز به 45هزار و 512 تومان رسید.

امروز قیمت طلا در بازار ثابت مانده است و ارزش هر اونس طلا به 2,503 (دو هزار و پانصد و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی درباره افزایش نرخ نان سنگک در تهران گفت: اتحادیه یک جلسه با استانداری داشت اما هنوز تصمیمی گرفته نشده، ولی قیمت نان در 15 تا 20 استان افزایش یافته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای نحوه رسیدگی به اعتراض اشخاص نسبت به اطلاعات و اطلاعیه‌های خرید و فروش و بارنامه در فرایند حسابرسی و دادرسی مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد.

قیمت گوشت براساس گزارش تورم خوراکی که مرکز آمار منتشر کرده همچنان گران است این درحالی است که دولت برای تنظیم بازار با تخصیص ارز ترجیحی سعی کرده تا از گران شدن این کالای اساسی خودداری کند. به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه، اما توپ را در زمین یکدیگر می‌اندازند.

قرار است امروز نخستین جلسه شورای قیمت گذاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شود. این در حالی است که نگاهی به اتفاقات سال گذشته نشان می‌دهد این جلسات در موعد مقرر به سرانجام نرسید و در نهایت با گذشت چندین ماه از شروع سال زراعی، شورای مذکور قیمتی را مشخص کرده است.

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی اظهاراتی وعده داد که برنامه‌ای را معرفی خواهد کرد که این کشور را به پایتخت جهانی رمز ارزها تبدیل کند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: هیچ ممنوعیت قانونی برای معاملات طلای دست دوم وجود ندارد اما عدم خرید و فروش طلای دست دوم به مردم پیشنهاد و توصیه می‌شود.

صبح امروز طرح مسکن اقتصادی در متراژهای 25 تا 80 متر مربع در ماهدشت کرج کلنگ زنی شد. مسئول پروژه گفت که واحدها در قالب تعاونی با هزینه متقاضیان ساخته می‌شود و 48 ماه آینده تحویل داده خواهد شد.