جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.71 درصد کاهش به 2053 دلار و 39 سنت رسید.

وزیر اقتصاد گفت: حتما ارز را با همکاری بانک مرکزی تک نرخی می‌کنیم. بخشی از کسری ارزی ما به دلیل همین اختلاف ارز ترجیحی و آزاد بوده است؛ وقتی نرخ نیما را به نرخ بازار نزدیک کنیم، دلار بازار آزاد ارزانتر می‌شود. کار‌های شوک آور در اقتصاد نخواهیم کرد، چه در ارز ترجیحی و چه بنزین. هیچ تغییری در شرایط تسهیلات ازدواج ایجاد نشده است.

تغییر دولت که به نظر می رسد تغییر رویه عملکردی در مقابل بازار سرمایه را نیز در پی داشته باشد، می تواند بر ورود یا خروج سرمایه به این بازار موثر باشد. بنابراین سیاست هایی که می تواند جذب سرمایه بیشتری برای این بازار به دنبال داشته باشد، باید مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار گیرد.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که بحران هزینه‌های مسکن راه خود را به اروپا نیز باز کرده است؛ در این بین، کشور‌های اروپای شمالی و مرکزی با مشکلات بیشتری در این عرصه دست‌وپنجه نرم می‌کنند. ایران نیز یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های مسکن روبه‌رو بوده است؛ بر این اساس، در حال حاضر شهروندان تهرانی به طور میانگین 50 درصد از درآمد خود را به بخش مسکن اختصاص...

«محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهور که در جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه سخن می گفت، خواستار ارائه برنامه و نقشه راه جامعی از سوی سازمان برنامه و بودجه به دولت برای رفع ناترازی موجود در حوزه انرژی شد و گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت و در هر تصمیمی، تمام پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار می‌دهیم.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به برخی از صنایع بزرگ ابلاغ شده در طول روز تولید نکنند و کار خود را شبانه انجام دهند، پیشنهاد کرد که تسهیلاتی در حوزه اقساط بانکی، تامین اجتماعی و مالیات برای جبران خسارت قطعی برق در نظر گرفته شود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: در سال گذشته سه موسسه اعتباری که در زمره موسسات اعتباری ناسالم و غیر قابل احیا بود، شناسایی و منحل شد.

ادارات امور مالیاتی در مورد هر یک از مؤدیان غیرفعال مادامی که به صورت سیستمی و غیرسیستمی اطلاعات یا دلایلی مبنی بر فعالیت آنها به دست نیاورده باشند، الزامی به حسابرسی نخواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود، یک چهره از استان سیستان و بلوچستان و از اهالی اهل تسنن به عنوان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی انتخاب شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند قیمتی سکه و طلا در طول هفته آینده، نوسان طبیعی یک تا سه درصدی را پیش‌بینی کرد.

طبق گزارش جدیدی که توسط شرکت بین‌المللی مهاجرت و سرمایه گذاری "هنلی و شرکا" گردآوری شده است، تعداد افرادی که در سراسر جهان دارایی‌های ارز دیجیتال به میزان 1 میلیون دلار یا بیشتر دارند، از سال 2023 تاکنون 95 درصد افزایش یافته است و بیش از نیمی از آنها در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: اگر در عراق زمین آماده در اختیار ما قرار گیرد، آماده‌ایم تا طرح ساخت 150 هزار واحد مسکونی را آغاز کنیم؛ اما این مسئله مشروط به آن است که تیم‌های مهندسی ضمن بازدید، بررسی‌های کارشناسی را انجام دهند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت بیش از 22 هزار میلیارد تومان پول واریز شده است.

درخواست همتی از مدیران بانکی برای ارائه طرحی که در آن وام ازدواج به صورت غیرنقدی اعطا شود، با واکنش های زیادی روبه رو شد.

دولت در راستای طرح جوانی و جمعیت به خانوارهای دارای 3 فرزند و بیشتر زمین رایگان اختصاص می‌دهد؛ براساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی به 84 هزار متقاضی این طرح، زمین واگذار شده است.

طبق وعده سازمان توسعه و تجارت مبنی بر بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه خودروی جانبازان، طبق آخرین اطلاعیه سامانه مذکور، برای جانبازان 50 درصد و بالاتر مشمول واردات توسط شرکت‌های واردکننده سامانه از روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه در دسترس قرار گرفته بود اما...