جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اصلاح ماده 41 قانون کار و هم سنگ کردن رقم افزایش حقوق و دستمزد کارگران با نرخ تورم، مقوله ای است که اجرایی شدن آن می تواند ابعاد مختلفی از مولفه های اقتصادی کشور را متاثر کنند؛ اینکه چنین اتفاقی در دولت چهاردهم به واقعیت نزدیک می شود، نیاز به بررسی دارد.

مسعود پزشکیان در حالی به‌تازگی سکان امور دولت را به دست گرفته که بر اساس قانون بودجه سال جاری، مکلف است با منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به میزان 315 همت، طرح کالابرگ الکترونیک را برای 19 میلیون خانوار ایرانی اجرا کند. تازه‌ترین سخنان معاون وزیر کار نیز مهر تاییدی است بر ادامه این طرح در دولت چهاردهم اما احتمالا با شکل و شمایل جدید. علیرضا عسگریان وعده داده که در مورد نحوه اجرای...

بانک مرکزی اعلام کرده است مجموع تسهیلات پرداختی به کارکنان، مدیران و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها در سال گذشته، به بیش از 91 هزار و 598 میلیارد تومان رسیده است. رقمی که به ازای هر کارمند بانک، چند صد میلیون تومان برآورد می‌شود.

وزیر اقتصاد در روزهای اخیر قول داده با سیاست های ضد بورس مقابله می کند. به همین دلیل بورس به صف خرید رسید تا نشان دهند که منتظر اقدامات جدی و عملی وزیر اقتصاد است.

سازمان میادین میوه و تره بار اعلام کرد: در هفته گذشته میوه 44 درصد ارزان‌تر از سطح شهر در میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه شد.

بررسی ها نشان می دهد ایران خودرو با زیان انباشته 116 هزار میلیارد تومانی، در مسیر تولید عقب مانده است و به نظر می‌رسد تا پایان امسال به هدفگذاری مورد نظرش برای تولید دست پیدا نکند، روندی که سهامدارانش را بیش از پیش نگران کرده است.

قیمت طلا اما مسیر نزولی را تجربه کرده است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی ایران در جریان معاملاتی که داشت بر مدار افزایش حرکت کرد و 49,235 (چهل و نه هزار و دویست و سی و پنج تومان) نرخ گذاری و معامله شد.

امروز قیمت طلا در بازار مسیر نزولی را تجربه کرده است و سکه هم ثبات قیمت داشت.

جمع خانه‌های خالی این افراد به بیش از 500 هزار واحد می‌رسد و به این افراد هشدار داده‌ایم و پیامک هم ارسال و اعلام کرده ایم اگر ملک خود را در بازار عرضه یا در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نکنید، به سازمان مالیاتی معرفی خواهید شد که در این خصوص تنها یک هفته به این افراد فرصت داده شده است.

علی نادری، مدیر عامل خبرگزاری دولتی ایرنا (خبرگزاری جمهوری اسلامی) در پیامی تند این گونه به وزیر اقتصاد انتقاد کرد.

همیشه یک قلمرو محدود از احتمالات در زمان وجود دارد که بی‌نهایت تکرار می‌شوند؛ این گزاره در گذر زمان بارها خودش را ثابت کرده است: «تاریخ تکرار می‌شود.» تنها کاری که واقعا می‌توان انجام داد این است که رویکردی که در قبال مشکلات گرفته می‌شود را تغییر داد.

با استقرار کامل کابینه جدید، بورس استقبال ویژه‌ای از برنامه اقتصادی دولت داشته است.

نرخ بهره بین بانکی در هفته نخست شهریورماه با افزایش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن، به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید و وارد کانال 23.7 درصدی شد.

کی‌ام‌سی T9 یا همان JAC T9 در تست و ارزیابی خودروهای جدید کشور استرالیا پنج ستاره ایمنی را دریافت کرد.