جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

به دلیل بروزرسانی سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران، متقاضیان استرداد وجه می‌توانند تا ساعت 8 روز شنبه 10 شهریور ماه درخواست خود را ثبت کنند.

امروز قیمت طلا در بازار عقب نشینی کرده است و ارزش هر اونس طلا به 2,514 (دو هزار و پانصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.32 درصدی داشته است.

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

محمدرضا عارف گفت: با پیش فروش هایی که می‌کنیم مردم را سرکار می گذاریم، باید بساط پیش فروش جمع شود.

شایعات جدیدی در بازار موبایل هر روز مطرح می‌شود؛ از وجود رانت‌های پشت پرده برای خریداران آیفون 14 و 15 تا زمزمه‌هایی برای فعال شدن آنتن این مدل گوشی‌ها، باعث شده تا خریداران به بازار هجوم برده و بتوانند تعداد بیشتری از گوشی‌های اپل غیرقانونی خود را بفروشند، اما مسئولان ذی ربط جبهه انکار را گرفته و همه چیز را کتمان می‌کنند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بر اساس آخرین آمار کماکان هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت مپنا در مجموع نزدیک 3 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند.

بانک پارسیان با سرمایه 15 هزار و 634 میلیارد تومانی، بیش از 79 هزار و 260 میلیارد تومان به بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری، بدهکار است و مجموع بدهی این بانک تا پایان خردادماه به 472 هزار و 642 میلیارد و 309 میلیون تومان رسیده است.

فصل نقل و انتقالات مسکن هم به پایان خود نزدیک می‌شود، اما به نظر می رسد معاملات بازار مسکن در سکون است. این مساله موجب دلسرد شدن بسیاری از مستأجران و خانه اولی‌ها برای خانه دارشدن، شده است.

روز گذشته توافق گازی میان ایران و ترکمنستان صورت گرفت که گامی مهم در جهت تقویت موقعیت ایران به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار انرژی منطقه محسوب می‌شود. این توافق می‌تواند ایران را به قطب گازی منطقه نزدیک‌تر کند، اما این فرآیند به چندین عامل دیگر نیز بستگی دارد.

همتی با بیان این که پرداخت وام ازدواج اولویت است، به تأکیدی که مجلس برای تسهیل پرداخت وام ازدواج داشته است اشاره و تاکید کرد: به خاطر محدودیت منابع بانک‌ها طرحی از سوی معاونت بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی بانک‌ها با هماهنگی با بانک مرکزی در این زمینه ارائه شود که در صورت ممکن بخشی از وام ازدواج به صورت غیر نقدی و در قالب خرید اقساطی لوازم خانگی مورد نیاز زوج‌های...

در بازار چهارشنبه، دلار هرات و سکه امامی پس از برخورد به مرزهای حمایتی، دوباره صعودی شدند. تعطیلات پیش‌رو و مقاومت سکه در برابر کاهش، از دلایل این روند صعودی عنوان شده است.

تا پایان فصل بهار، بیش از 143 هزار میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در دست مردم بوده است که این عدد 1.7 درصد از پول در نقدینگی است، اما در مقایسه با پایان سال قبل 2.2 درصد کمتر است.

شرکت کرمان موتور اولین ایستگاه شارژ اختصاصی خودروهای برقی را در مرکز خرید گالریا تهران نصب و راه اندازی کرد.

امروز قیمت سکه امامی به 43,000,000 (چهل و سه میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.23 درصدی داشته است. قیمت طلا هم بالا رفت.

امروز قیمت طلا در بازار افزایش را تجربه کرد و ارزش هر اونس طلا به 2,521 (دو هزار و پانصد و بیست و یک) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.95 درصدی داشته است.

چهل و هفتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یکشنبه 11 شهریورماه برگزار خواهد شد.