پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

علی‌رغم رشد مطلوب این شاخص در سالیان اخیر، همچنان از کشورهای منطقه و حتی کشورهای توسعه‌یافته دنیا فرسنگ‌ها فاصله دارد. حال سوال اینجاست که آیا این بازار را می‌توان به عنوانی بازار امن برای سرمایه‌گذاری دانست؟

شرکت توسعه صنایع بهشهر در پاسخ به گزارش تابناک درباره بخشی از عملکرد مدیر عامل این شرکت، توضیحاتی را ارائه داد.

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ 29 مرداد

تویوتا کمری را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی ایران در تمامی دوران‌ها دانست. این خودرو در قالب نسل‌های مختلف و با پیشرانه‌های گوناگون در کشورمان حضور دارد. جدیدترین نسل این خودرو یعنی تویوتا کمری XV80 نیز در صف واردات به بازار ایران قرار دارد.

درحالی که روایت‌های مذهبی می‌گویند 13 صفر روز خوش‌یمنی نیست یکسری‌ها تبلیغ می‌کنند که با خرید طلا می‌شود این روز را خوش یمن کرد.

شنیده شد، به دستور یکی از مقامات ارشد دولت چهاردهم، حکم عزل سه مقام وزارت جهاد کشاورزی لغو شد و آنها به سر کار خود برگشتند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: 8 استان کشور از نظر تغذیه نیاز به توجه بیشتری دارند که در سند ملی امنیت غذایی نیز برنامه‌ها و اقداماتی برای بهبود وضعیت امنیت غذایی در این استان‌ها تدوین شده است.

مرکز آمار ایران تورم نهاده‌های ساختمانی را در بهار 1403 را منتشر کرد. بر این اساس شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی در ابتدایی‌ترین فصل سال 1403 نسبت به فصل قبل 12.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 22.7 درصد رشد داشته است.

دو سال از آزادی واردات خودرو (پس از ممنوعیت پنج‌ساله) می‌گذرد، با‌این‌حال برخی چالش‌ها، از جمله دپوی خودروها در گمرک، همچنان کم و بیش وجود دارد. شاهد مثال این مساله، دپوی طولانی هزاران دستگاه خودروی چینی در گمرک است که به تازگی بعد از مدت‌ها تعیین‌تکلیف و ترخیص شده‌اند. این خودروی وارداتی چینی، چانگان نام دارد که توسط خودروساز داخلی - سایپا - وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: به طور کلی فروش طلای خارجی و فاقد شناسه استاندارد ایران کد ساخت داخل در واحدهای صنفی ممنوع است و فقط شمش طلا اجازه واردات دارد.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 28 مرداد 1403 به 7میلیون و168 هزار و70 تومان رسید.

فعالیت فروش ماینرها افزایش یافت، زیرا بیت‌کوین برای مدت کوتاهی به 49 هزار دلار نزول کرد و تقریبا 22 میلیون دلار ضرر روزانه متحمل شد.

خودروهای برقی چین پس از اعمال تعرفه‌های جدید، انگیزه خود را در اتحادیه اروپا از دست می‌دهند.

مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.

قرعه کشی خودرو دوباره احیا شده و در این دور رقابت برای کسب سود به قدری بالا گرفته که تاکنون نه تنها 1.5 میلیون نفر متقاضی خرید شده اند بلکه بانک ها هم به دنبال ترغیب مردم برای ثبت نام هستند.