پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

فروش ارز به زائرین بالای پنج سال از 7 مرداد تا پایان روز سوم شهریورماه با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «برگه تردد اربعین» معتبر زائر، آغاز می‌شود.

امروز قیمت طلا در بازار روند صعودی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,411 (دو هزار و چهارصد و یازده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.08 درصدی داشته است.

قیمت دلار مبادله ای شاهد افزایش 0.07 درصدی درصدی قیمت بوده است، به طوری که دلار مبادله ای که 3 روز پیش تا 46,459 (چهل و شش هزار و چهارصد و پنجاه و نه) تومان رسیده بود، امروز - شنبه 23 تیر 1403 مصادف با 13 جولای 2024 - با رشد 0.07 درصدی به 46,493 (چهل و شش هزار و چهارصد و نود و سه) تومان رسید.

قیمت خودرو در بازار آزاد امروز شنبه 23 تیر 1403 منتشر شد.

طبق قانون، وزارت تعاون، کارو رفاه برای عدالت در توزیع یارانه خانوارها، دوبار در سال مکلف به به‌روزرسانی شناسنامه اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها، آن هم براساس داده‌ها ی ثبتی خانوارهاست.

رکود همچنان در بازار خودرو حرف اول را می‌زند. آن‌طور که فعالان بازار خودرو می‌گویند؛ بازار خودرو تقریبا به حالت قفل درآمده است و خرید و فروش چشمگیری در بازار دیده نمی‌شود.

تصویر از فاکتور قیمت غذاهای یک رستوران در سال 98 منتشر شده است. لیست غذا‌ها و قیمت آن‌ها در مقایسه با سال 1403 مورد توجه قرار گرفت. نکته جالب این که این قیمت‌ها در آن سال گران به نظر می‌رسید!

قیمت دلار، هفته سوم تیر به طور پیوسته در روند کاهشی قرار داشت. هفته اخیر اسکناس دلار با کاهش بازدهی بیش از پنج درصدی سه هزار تومان ارزان شد. کارشناسان اقتصادی برای دلار در هفته نیمه تعطیل پیشرو روزهای آرامی پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت طلا و سکه در هفته سوم تیر با وجود افزایش ارزش اونس جهانی طلا با ریتم کاهشی دلار همراه شد. بازار طلا در هفته اخیر با بازدهی منفی بسته شد و افت بازدهی سکه در بازارهای مالی پرچمداری کرد. معامله‌گران با وجود تعطیلی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیشرو به جهت سوگواری محرم روزهای آرامی را برای بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند.

اوپک در جدیدترین گزارش خود از افزایش 13 هزاربشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در ژوئن 2024 و افزایش 4 دلاری قیمت نفت سنگین ایران در نیمه نخست این سال خبر داد.

به اعتقاد کارشناسان بورس از نظر دلاری در پایان سال 1402 در کف تاریخی خود یعنی بین 140 تا 145 میلیارد دلار ایستاده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 29 اسفند 1402 بیمه البرز در 21 تیرماه 1403 با حضور 81/91 درصدی سهامداران برگزار شد.

قیمت گوشت قرمز امروز جمعه 22 تیر 1403 اعلام شد. بازار گوشت قرمز همچنان ثابت مانده و این محصول پروتئینی با همان نرخ روزهای گذشته به فروش می‌رسد.

وزیر اقتصاد ژاپن هشدار داد این کشور باید برای جلوگیری از کمبود برق در تابستان امسال، هوشیار بماند، زیرا به نیروگاه های قدیمی اتکا دارد که خطر قطعی ناگهانی بالاتری دارند.

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قیمت بلیت هواپیما برای مقصد نجف به شدت افزایش یافته و سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان حاکمیت نظاره‌گر این نابسامانی است.

در حالی قیمت‌ها در بازار داخلی مسیر کاهشی را در پیش گرفتند که قیمت اونس طلا در پی اعلام تورم فدرال رزرو، صعود محسوسی را تجربه کرد و در محدوده 2400 دلار نوسان داد.