پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آن دسته از مشاوران املاکی که دو پروانه تخصصی پروانه کسب و پروانه تخصصی املاک را نداشته باشند، با حکم دادستانی پلمب خواهند شد.

خانوارهایی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار می‌گیرند، مبلغ یارانه نقدی سی‌ام هر ماه به دست‌شان می‌رسد.

قیمت انواع خودرو در بازار اعلام شد.

اسنادی که در اختیار تابناک قرار گرفته حکایت از آن دارد که شاهد سیل صدور احکام لحظه آخری این بار در بانک تجارت هستیم.

مطابق انتظارات، اهالی تالار شیشه‌ای به دلیل تعطیلی‌های میان‌هفته‌ای علاقه چندانی برای ورود به معاملات سهام ندارند. بر همین اساس در نخستین روز هفته جاری، خروج پول حقیقی‌ها شدت گرفت و جریان فرسایشی معاملات، روایتی مختصر از معاملات روز ابتدایی هفته بود. اما سرنوشت بازار در دومین روز معاملاتی هفته چگونه رقم خواهد خورد؟

قیمت دلار در شروع هفته پایانی تیر با روند کاهشی بازگشایی شد و در کریدور پنجم یک کانال عقب‌نشینی کرد. روند نزولی قیمت این اسکناس بیش از یک هفته است که ادامه دارد و طی مدت اخیر، اسکناس دلار نزدیک به چهار هزار تومان ارزان شده است. معامله‌گران، ماندگاری دلار در منطقه فعلی را پرچالش می‌دانند.

قیمت طلا و سکه در اولین روز از هفته پایانی تیر، روند یکدستی نداشت. قیمت طلا افزایش محدودی داشت و قیمت سکه امامی با کاهش دلار همراه شد. معامله‌گران، به دلیل شروع روزهای محرم، بازار طلا را کم‌عمق می‌دانند.

سازمان خصوصی‌سازی ادعای واگذاری پنج شرکت دولتی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را تکذیب و اعلام کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد.

با توجه به انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری در پی آغاز ابلاغ برنامه توسعه هفتم، عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، تشریح کرد که ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری خودرو، منوط به نظر شورای رقابت پیرامون انحصاری بودن یا نبودن خودرو خواهد بود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی بدون کد سماح هم می‌تواند ارز دینار را به زائران اربعین عرضه کند.

در ادامه پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در شهر آستارا، آغاز شد.

حال و هوای بازار ارز از صبح شنبه شانزدهم تیرماه با کاهش نرخ ارز همراه است. به گونه‌ای که قیمت هر برگ اسکناس دلار آمریکا که تا پیش از مرحله دوم انتخابات به 61800 تومان رسیده بود، حالا چند کانال عقب نشینی کرده است.

خلاصه معاملات بازار امروز از روند نزولی قیمت‌ها در واکنش به نتیجه شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حکایت دارد.

شاخص کل بورس در معاملات امروز (شنبه، 23 تیرماه) تا لحظه درج این خبر، با ریزش 3109.26 واحد به 2,206,231.28 رسید.

مجمع عمومی عادی سال 1402 شرکت بیمه البرز، 21 تیرماه در حالی برگزار شد که بخشی از دستاوردهای بی سابقه سال گذشته تیم مدیریتی این شرکت به استماع و تایید سهامداران رسید.