یک‌شنبه 13 خرداد 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حادثه متروپل آبادان فساد گسترده‌ای بین سازنده بنا، پیمانکار، ناظر و دستگاه‌های ارائه‌دهنده مجوز اتفاق افتاده است، گفت: باید طوری به مسأله رسیدگی شود که دیگر تکرار نشود.

نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری قانونی و برخورد با متخلفان حادثه ساختمان متروپل خبر دادند.

دادستان کل کشور گفت: تکلیف حکم و میزان قصور دادستان آبادان را اعلام خواهیم کرد.

دوربین‌های مدار بسته، سرنخ اصلی متهم متروپل، چرا بازی تیم ملی ایران با کانادا لغو شد؟، برگزاری اجتماع «سالم فرمانده» در ورزشگاه آزادی، روی خوش «کن» به نسل جدید سینمای ایران، تعیین مسئولی برای رسیدگی به درخواست‌های زندانیان زن، دستور مقام معظم رهبری در پی حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان و 2 نفتکش یونانی در تور سپاه از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز...

خطیب نماز جمعه قم گفت: روحانیت همیشه پیشتاز میدان جهاد، ایثار و شهادت در راه خدا بوده است و کمک به مظلومین و محرومین، دفاع از حرم و مسئله کرونا نشان می‌دهد که روحانیت همیشه در کنار مردم و برای مردم بوده است بنابراین تخریب‌ها و شایعه پراکنی های دشمنان و جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت راه به جایی نخواهد برد.

علم‌الهدی امام جمعه مشهد با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، به سه اثر گرانی کالا بر مردم اشاره و اظهار کرد: گرانی کالا مردم را «بداخلاق» می‌کند، آدم‌ها بد اخلاق می‌شوند و باهم بداخلاقی می‌کنند، اثر دوم آن از بین رفتن «امانت‌داری» است، مردم مجبور می‌شوند دزدی و کلاهبرداری کنند و سومین اثر گرانی، «ضجر» دیدن مسلمانان است که سبب ناامیدی و از بین رفتن نشاط می‌شود. دولت دست به یک حرکت اصلاحی...

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس دفتر مرحوم علامه مصباح یزدی (ره)، ماجرای آخرین دیدار آن مرحوم با رئیس جمهور اسبق و هشدار‌های ایشان را بیان کرد.

پیکر شهید احسان قدبیگی در اراک در کنار شهدای مدافع حرم خاکسپاری شد.

ذیک منبع مطلع ایرانی گفت: گفت وگوها برای رسیدن به توافق همچنان در جریان هست و هرگونه قضاوت زودهنگام یا خام بوده یا مغرضانه و نشان دهنده امیال درونی برخی از اظهار نظر کنندگان است.

معاون اول رییس جمهور وارد آبادان شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اقدامات لازم نسبت به صدور سند در سواحل کشور که عقب نشینی 60 درصدی داشته اند در حال انجام است به این ترتیب در آینده نزدیک تمام سواحل دارای اسناد کاداستری خواهند شد.

شمار مبتلایان به کووید -19 در جهان تاکنون به 530 میلیون و 350 هزار و 724 نفر رسیده، مرگ شش میلیون و 307 هزار و 857 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 500 میلیون و 832 هزار و 451 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

وزش باد شدید در شیراز موجب شد یک نهال درخت پس از شکسته شدن روی خودرو 206 و یک دستگاه موتور سیکلت سقوط کند و دو مصدوم برجای گذشت، فروریختن دیوار هم جان یک نفر را در شیراز گرفت.

وزیر نفت، در صفحه توئیتر خود نوشت: حادثه متروپل، جراحتی بر پیکره ایران و صنعت نفت به شمار می‌رود.

جلسه فوق العاده بررسی آخرین وضعیت حادثه متروپل آبادان برگزار شد.