یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

سخنگوی دولت تاکید کرد آبادان، خرمشهر و خوزستان را تنها نخواهیم گذاشت.

رئیس مجلس گفت باید تمرکزگرایی در کشور را بشکنیم تا فرصت برای جوانان ایجاد شود که تصویب قوانینی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان بیانگر توجه مجلس به اولویت‌های کشور است.

معادی که مدعی شده زندگی روزمره ایرانیان به اظهارات رئیس‌جمهورهای امریکا و فرانسه وابسته است، چگونه و بر پایه چه مستنداتی چنین سخن خنده‌دار و مفرحی را ایراد کرده است؟ بویژه آنکه در دوره کنونی که رئیس‌جمهور امریکا هر روز در رسانه‌های جهان مورد مضحکه عام و خاص قرار دارد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت و همراهی همه جانبه دستگاه های اجرایی از مقوله تولید اظهار داشت: هرگونه دست اندازی و اختلال مدیران در امر تولید مصداق ترک‌فعل و قابل پیگیری قضایی است.

امتحان الهی، برای مردم یا مسئولان؟!، نقش عمان در میانجیگری برجام!، تیبا و سمند، غیر استاندارد؛ نمایشی برای رفع اتهام است؟، دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی؟!، ایمن‌سازی 129 ساختمان ناایمن در پایتخت، توسعه بدون وقفه قدرت پهپادی، آفات سوپرانقلابی‌ها برای انقلاب، توصیه‌نامه‌های برجامی خطاب به رئیس‌جمهور مردد آمریکا، رونمایی از پایگاه پهپادی سری و زیرزمینی ارتش و پارادوکس حضور زنان در...

در پی فروریختن ساختمان در آبادان و جان باختن جمعی از هموطنان، آیت‌الله جنتی با صدور پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ و دعوت مردم شریف آبادان به حفظ آرامش، از دستگاه قضایی خواست با متخلفین و مقصرین این اتفاق ناگوار برخورد قاطع نماید.

این ماجرا بخصوص برروی کسب کارهای مغازه ها تاثیر گذاشته و تعداد زیادی از آنها تعطیل هستند.

هیئت دولت به احترام جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، یکشنبه 8 خرداد را عزای عمومی اعلام کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان و دارو در دستور کار ندارد و افزایش قیمت دارو خارج از کمیسیون، تخلف محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره حادثه امروز خیابان طالقانی گفت: فردی که روز گذشته در یکی از روستاهای شهرستان شهریار چهار نفر را کشته و 2 نفر را زخمی کرده بود، امروز در خیابان طالقانی شناسایی شد و پس از آن به سمت ماموران و شهروندان شلیک کرد.

تحقیقات جامع کارشناسی و تخصصی برای بررسی کلیه ابعاد این حادثه صادر شده و با سرعت، دقت و قاطعیت لازم در شعبه ویژه و خاصی که به همین منظور در استان در نظر گرفته شده رسیدگی خواهد شد.

استاندار تهران در واکنش به شایعه انتصابش در وزارت کشور گفت: ما سرباز هستیم و هر کجا که بزرگترها تصمیم بگیرند خدمت خواهیم کرد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشتار جاده‌ای ایران با هیچ کجای دنیا تطابق ندارد، گفت: برابر با اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که از قول رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیده‌ام که قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص یابد.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد که وجود محدودیت برای ثبت نام یارانه نباید وجود داشته باشد. دولت باید این محدودیت را بردارد به گونه‌ای که هر ماه حداقل پنج روز سامانه رفاه ایرانیان برای ثبت نام باز باشد.

سخنگوی دولت گفت: لغو یک‌جانبه بازی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا، نمونه‌ای از تأثیر سیاست بر ورزش در عین ادعای آزادی و نفی سیاست در ورزش است.