یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان بر لزوم تداوم دیدارها و رایزنی‌های مقام‌های دو کشور برای تسریع در اجرایی شدن تفاهم‌ها و توافق‌ها میان دو کشور تاکید کردند.

عنابستانی گفت: وقتی پول، مصوبه و قانون افزایش حقوق سربازان وجود دارد، ستاد کل نیروهای مسلح باید آن را اجرا کند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای، حوادث مشابه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان را ناشی از اهمال وظیفه و ترک فعل از سوی برخی مسوولان و دست‌اندکاران ساخت این بنای تجاری - اداری، ضعف ایمان و عدم التزام عملی به دستورات اسلام دانست.

آیت‌الله مکارم شیرازیاز مراجع تقلید شیعیان در نامه‌ای به مدیر حوزه‌های علمیه نکاتی را درباره دیدار با پاپ بیان کرد.

رئیس‌جمهور تاجیکستان و هیئت همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

محمدعلی انصاری گفت: مثل هرسال ثبت نام میلیونی نداریم و بنا شده تا سقف 150 هزار نفر از 10 استان همجوار تهران به مرقد امام راحل مشرف شوند.

رئیس جمهور آذربایجان در پیامی به رئیس جمهور ایران حادثه ساختمان متروپل آبادان را تسلیت گفت.

امامعلی رحمان که به‌منظور سفری دوزه در صدر هیأتی بلندپایه به ایران آمده است، در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرار گرفت.

وحیدی با بیان اینکه در ساختمان متروپل تخلف بزرگی انجام شده است، گفت: ساخت این ساختمان از سال 1396 آغاز شده و چند سال در حال ساخت بوده است. اشکالاتی در دوره قبلی درباره این ساختمان گزارش شده، اما به این گزارش‌ها توجه نشده است.

برای ساخت اضافه‌بنای غیرقانونی ساختمان متروپل، شهرداری آبادان را هم شریک خود می‌کنند. بگذریم از اینکه چه ارقامی از این امور به ظاهر خیریه به جیب اشخاص و مسوولان می‌رود.

مراسم رسمی استقبال از امامعلی رحمان با حضور رئیس جمهور در مجموعه سعد آباد تهران برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید صیادخدایی به دست شَقی‌ترین افراد یعنی صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است، گفت: ان‌شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهیم گرفت.

محمد طهماسبی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کلاردشت در یک درگیری دو نفر را ضرب و جرح کرد و از سمت خود برکنار شد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای 25 هزار دلار خبر داد، گفت: ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد.

موعد دسترسی عموم مردم به فیش‌های حقوقی رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه سه‌شنبه 10 خرداد فرا می‌رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با تسلیت فاجعه متروپل آبادان گفت: مسببان و عاملان بروز این حادثه باید به اسد مجازات خود برسند.