پنج‌شنبه 12 مهر 1403

تاکید استاندار گلستان بر حمایت از صنایع تبدیلی و چند خبر کوتاه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکید استاندار گلستان بر حمایت از صنایع تبدیلی و چند خبر کوتاه

گرگان - ایرنا - تاکید استاندار گلستان بر حمایت از صنایع تبدیلی، برگزاری مجازی ویژه برنامه‌های 14 خرداد، شکایت شهروندان بندرترکمن از بی‌تفاتی شهرداری در بهسازی محلات و پیش بینی برداشت هشت هزار تن کلزا در علی‌آبادکتول از جمله رویدادهای 24 ساعت گذشته گلستان بود.

استاندار گلستان با بیان اینکه کشاورزی در این استان یکی از محورهای اصلی توسعه است، گفت: حمایت از صنایع تبدیلی و دیگر صنایع می‌تواند زمینه رشد اشتغال و ارزش افزوده محصولات گلستان را فراهم کند.

هادی حق‌شناس در دیدار با محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی گلستان در جهش تولید موثر است.

وی عنوان کرد: ناحیه صنعتی اترک می‌تواند نقش تاثیرگذاری در پیشرفت صنعتی استان داشته باشد که برای تشویق سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های تولیدی، نیازمند تامین اعتبار برق مورد نیاز آنجا در کنار تکمیل زیرساخت‌ها هستیم.

**

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: شیوه نامه حمایت از صنایع آسیب دیده از سیل ابلاغ شده و طی هفته آینده برای حمایت از صنایع و گردشگری به بانک ها اعلام می گردد.

**

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از مجازی برگزار شدن ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) خبر داد و گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی به بازگشایی مساجد، تجمعات همچنان ممنوع اعلام شده و هیچ مراسمی به صورت تجمعی در این روز برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد اظهار داشت: 14 خرداد برنامه‌های ختم قرآن مجازی، تبلیغ و تبیین اندیشه امام (ره) از طریق صفحات مجازی بارگزاری خواهد شد.

**

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با ابراز گلایه و ناراحتی نگرانی از رعایت نکردن پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط مردم گفت: با توجه به گسترش این بیماری بعضی از استان‌های کشور، اصناف استان به هیچ وجه پروتکل‌های ابلاغی را رعایت نمی‌کنند و تبدیل به کانون‌های پرخطر کرونا شدند.

عبدالرضا چراغعلی از مردم خواست تا زمان تثبیت شرایط فعلی از سفر به مناطق مختلف گلستان خودداری کنند.

**

سرپرست دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بر اساس آمار ایستگاه‌های تحت پوشش این شرکت، میانگین بارندگی استان در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به سال گذشته، 1.5درصد افزایش و نسبت به دوره درازمدت 44 درصد افزایش نشان می‌دهد.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: با توجه به فرا رسیدن زمان نام‌نویسی دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی آینده، مسئولان مدارس حق دریافت هیچ هزینه مازادی جز برای کتاب و بیمه ندارند.

**

فرماندار علی آباد کتول از پیش بینی برداشت هشت هزار تن کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: جهت رفاه حال کشاورزان 6 مرکز خرید در سطح شهرستان فعال هستند که سه مرکز خرید در شهرفاضل آباد و سه مرکز خرید در شهرهای علی آبادکتول و شهر مزرعه کتول آماده دریافت محصول کلزا از کشاورزان است.

**

جمعی از اهالی خیابان بهشت 16 بندرترکمن در تماس با خبرنگار ایرنا از بی‌تفاوتی شهرداری در بهسازی این محله انتقاد کردند.

اهالی این بخش از شهر گردشگری بندرترکمن از وضعیت نامناسب فاضلاب، رشد بوته های مزاحم و افزایش حیوانات موذی مانند موش و مار در پیرامون محل سکونت خود معترض بوده و خواستار حل این مشکلات شدند.

**

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مراوه تپه از اتمام طرح آبخیزداری سازه سنگ و ملات سایت قرناوه این شهرستان از محل اعتبار صندوق توسعه ملی خبر داد.

**

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با بیان اینکه سال گذشته 11 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته شد، گفت: امسال نیز 7 هزار نفر از روستاییان استان صاحب خانه می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*