سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تجلی شور و شعور حسینی در تجمع بزرگ عاشوراییان ملایری

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجلی شور و شعور حسینی در تجمع بزرگ عاشوراییان ملایری

همدان - ایرنا - حماسه و نهضت تکرارناشدنی و بی‌بدیل عاشورا، تابلوی تمام عیاری برای همه دوران‌ها است، حماسه‌ای که امروز عاشوراییان ملایری بار دیگر به منصه ظهور گذاشتند و آزادگی و توحید را بر قله تاریخ برافراشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اجتماع عظیم ملایری‌ها در سومین روز شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، ادامه همان حرکت بزرگ شیعه در سال 61 هجری بود، آغاز حرکتی تا حق‌جویان و آزادگان عالم، راه را گم نکنند و در طریق وحدانیت و سرافرازی مستدام طی طریق کنند.

پایتخت فرهنگی استان همدان تاکنون این‌چنین اجتماع عظیمی عاشوراییان را در سومین روز شهادت سرور و سالار شهیدان ندیده بود، اجتماعی حسینی که پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک در برپایی این رستاخیز حسینی سر از پا نمی‌شناختند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا محرمی دیگر در تاریخ عزاداری این شهرستان ثبت و ضبط کنند.

از چند روز قبل مدیریت عالی این شهرستان در تدارک برپایی اجتماع عظیم عزاداران و عاشقان حسینی بود و همه مدیران، نهادها و ارگان‌های مرتبط به ویژه دستگاه‌های فرهنگی، مداحان و هیات‌های مذهبی این شهرستان را به میدان آورد تا در راستای تعظیم شعائر حسینی، با اباعبدالله الحسین (ع) و ارواح منور و مطهر شهدا و خون‌های پاک صحرای کربلا و علمدار کربلا تجدید بیعت کنند.

محل اجتماع عزاداران و دلدادگان حسینی در خیابان خیام یکی از مرکزی‌ترین نقاط شهر تعیین شده بود، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیات‌های مذهبی این شهرستان از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه از پنج مسیر مشخص شده به سمت خیابان خیام حرکت خود را آغاز و از مسیرهای میدان امام حسین (ع)، میدان آزادگان، میدان مادر، خیابان شهید رجایی و میدان عارف به سمت میدان امام (ره) و خیابان خیام عزادارای کردند.

مراسم فوق تصور بود، هماهنگی‌های لازم برای ورود هیات‌های مذهبی، عاشقان و شیفتگان حسینی و دسته‌جات عزادارای انجام شده بود و اصناف کسبه و بازاریان به احترام امام حسین (ع) مغازه‌های خود را بسته بودند و همه و همه دوشادوش مدیران، مردم و دلدادگان حسینی بر سر و سینه زدند، سرتاسر خیابان خیام تا میدان امام خمینی (ره) مملو از جمعیت بود، سراسر شور بود و شعور...

ذاکران اهل بیت (ع) و مداحان ملایری از حامد صادق‌پور، سیاوش حیدررضایی و سجاد جدیدی گرفته تا سیدرضا موسوی، سید رسول موسوی و امیرصحرانورد، با نوایی دلنشین فضایی آکنده از معنویت و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) را برای عزاداران خلق کردند تا در این میعادگاه عشاق سفیر خورشید، عاشقانش مویه‌کنان بر سر و سینه زنند و نوای یا حسین و هیهات منا الذله سر دهند.

این رستاخیز همان تجلی شور و شعور حسینی بود که عاشوراییان ملایر با حضور حماسی و پرشور خود در سومین روز شهادت سرور و سالار شهیدان به پا کردند و بار دیگر اعلام کردند هویت آنها با نام حسین (ع) گرده خورده و مشق عشق دلدادگی را به تصویر کشیدند و وفاداری خود را به حسین (ع) و اولادش به اثبات برسانند.

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) ضمن حمایت از مدافعان حرم به پیروی از سردار کربلا، اقدام اخیر یکی از سران فتنه را علیه سردار شهید "حاج حسین همدانی" محکوم کردند و یکصدا شعار "مرگ بر فتنه‌گر" در کوی و برزن پایتخت فرهنگی دیار هگمتانه طنین‌انداز شد.

عاشوراییان ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید احمد وفایی‌زاده، اولین شهید عاشورایی ملایر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، با سر دادن شعار هیهات منا الذله و مرگ بر فتنه‌گر، اعلام کردند که سردار شهید همدانی یکی از اسطوره‌های بی‌نظیر نبردهای سخت و جنگ‌های نرم ترکیبی، با حضور جانانه خود نقش حبیب سپاه اسلام را در دوران جدید به خوبی ایفا کرد و در این میدان به شهادت نائل آمد.

اگرچه سران فتنه در ایام عاشورا به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) جسارت کردند، امسال نیز یکی از سران فتنه به ساحت سردار پرافتخار ایران اسلامی حاج حسین همدانی جسارت کرد و او را سردار بی‌افتخار نامید.

این در حالیست که سردار همدانی وقتی به سوریه رسید، 80 درصد سوریه در اشغال گروهک‌های تروریستی بود، شهید همدانی حشدالشعبی و دفاع وطنی را در سوریه راه انداخت و سردار پرافتخار جبهه مقاومت بود.

امروز نیز اگر ایران سربلند است، دلیلش این است که محور مقاومت اسلامی در دست ایران بود و فرماندهی آن در دستان حاج قاسم سلیمانی بود و فرماندهان اصلی میدانی حسین همدانی و سردار اسکندری بودند و در این عرصه حماسه آفریدند.

امروز مردم ملایر با حضور گسترده و عاشقانه خود به سرور و سالار شهیدان نشان دادند که نوکری ارباب حسین (ع) افتخار است، ارادت به او، اهلش و اولادش، اصحاب و یارانش همیشگی است و با همه توان و از عمق جان و قلبشان هر روز می‌گویند جانم به فدایت ای حسین (ع)...

عزاداران ملایری امروز آمدند تا در سومین روز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) درس ایستادگی، مقاومت، رشادت و حق‌گویی و پاسداری از حریم اسلام را فریاد زنند و بگویند تا آخرین قطره خون‌شان پاسدار رسالت امام حسین (ع) و نهضت عاشورا هستند و عشق حسین (ع) هرگز در دل آنها سرد نمی‌شود.

برچسب‌ها

پرونده خبری

تجلی شور و شعور حسینی در تجمع بزرگ عاشوراییان ملایری 2
تجلی شور و شعور حسینی در تجمع بزرگ عاشوراییان ملایری 3
تجلی شور و شعور حسینی در تجمع بزرگ عاشوراییان ملایری 4
تجلی شور و شعور حسینی در تجمع بزرگ عاشوراییان ملایری 5